Podul suspendat de la Brăila, aproape de inaugurare. Când se va putea circula pe cea mai scumpă construcție din România

0
Publicat:

Angajații constructorului italian Webuild lucrează la partea structurală a podului şi la montarea sistemului de iluminat şi a celui de monitorizare de la staţia de taxare.

Podul suspendat de la Brăila FOTO arhivă Adevărul
Podul suspendat de la Brăila FOTO arhivă Adevărul

„Lucrări în execuţie Pod suspendat: montaj parapet de siguranţă zonă marginală; montaj sistem dezumidificare; montaj ascensoare turnuri; montaj stâlpi de iluminat. Viaduct de acces zona localităţii Brăila: execuţie umplutură cu material granular la rampa viaductului. Structuri (poduri, podeţe): lucrări de realizare a rosturilor de dilataţie; montaj parapet de siguranţă. Lucrări drumuri: montaj parapet direcţional; execuţie lucrări de aşternere mixturi asfaltice la sensul giratoriu de la km. 7+950; execuţie lucrări de aşternere mixturi asfaltice la km. 1+900. Centrul de întreţinere şi coordonare: lucrări de amenajare parcare şi alei pietonale; montaj instalaţii electrice şi edilitare. Staţie de taxare: montaj instalaţii electrice şi edilitare; montaj sisteme de monitorizare”, au precizat reprezentanții CNAIR.

Inginerul Viorel Eşanu, responsabilul cu monitorizarea lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre, spune că sunt şanse mari ca, la sfârşitul lunii iunie, podul să fie deschis circulaţiei de pe viaductul de la Brăila, cu ieşire în drumul de legătură către Măcin.

„Suntem într-un stadiu foarte avansat, lucrăm la finalizarea a tot ce înseamnă partea structurală a podului. În prezent se lucrează la sistemul de iluminat, sistemele de monitorizare structurală, curând vom începe şi acţiunea de vopsire a turnurilor. Sperăm ca, de data aceasta, să ne conformăm şi să fim gata până la sfârşitul lunii iunie”, explică Viorel Eşanu.

Cea mai înaltă și cea mai scumpă contrucție din România, podul suspendat de la Brăila, va fi dat în folosință pe 27 iunie, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, care spune că termenul vine chiar de la constructorul Italian WeBuild.

Prima traversare cu mașina

Recent s-a realizat și prima traversare cu mașina a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila

„2 minute–atât durează traversarea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila-Galați-Tulcea-cu mașina. La ultima vizită pe șantierul Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea, am traversat podul cu mașina de la un capăt la altul pentru prima dată. Traversarea a durat 2 minute, circulând cu o viteză de până la 50 km/h”, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Potrivit acestuia, a fost finalizată turnarea celui de al doilea strat de asfalt pe Podul suspendat peste Dunăre pe sensul de mers către Tulcea. De asemenea, a fost finalizată asfaltarea sensului giratoriu de la Km 1+180 Baldovinești, pe malul brăilean.

„A început asfaltarea sensului giratoriul de legătură cu Drumul Expres Brăila-Galați. Săptămâna viitoare va începe și turnarea primului strat de asfalt pe pod pe sensul de circulație Tulcea –Galați. Continuă lucrările la drumurile de legătură pe toate zonele”, a mai adăugat Ionel Scrioșteanu.

Ultima etapă de execuție a lucrărilor

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este aproape gata, iar în curând vor începe testele de rezistență, a anunțat Francisk Iulian Chiriac, președintele Consiliului Județean Brăila.

„Podul peste Dunăre este aproape gata. Am mers în vizită pe santierul celui mai mare proiect de infrastructură al României,podul suspendat peste Dunăre de la Brăila. Asfaltarea podului este în plină desfășurare, iar zeci de muncitori lucrează pentru a preda lucrarea la termen. Odată încheiată această etapă, vor urma testele de rezistență și finalizarea tuturor detaliilor la pod”, a anunțat Francisk Iulian Chiriac, președintele CJ Brăila.

Primele operațiuni de turnare a stratului de asfalt pe tablierul Podului peste Dunăre de la Brăila au început, joi, 23 martie, constructorii intrând în ultima etapă de execuție a lucrărilor.

Construcția podului presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime de 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.

Punct de atracție pentru turiști

Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Pilonii au 192 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în apropierea malurilor.

Podul suspendat peste Dunăre ar putea deveni şi o zonă de agrement spectaculoasă. Autorităţile vor să exploateze turistic podul, care va fi cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.

La baza podului, autorităţile au în plan amenajarea unui restaurant pescăresc, dar şi o zonă parking pentru bărci.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite