Continuă epopeea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. De ce obiectivul nu va fi gata la timp VIDEO

0
Publicat:

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila nu va fi gata la timp, deși constructorul și-a luat angajamentul public că până la finalul acestui an se va putea circula pe el. Constructorul italian este în continuare în întârziere, a anunțat CNAIR.

Podul suspendat peste Dunăre FOTO: Radu Aramă/Facebook
Podul suspendat peste Dunăre FOTO: Radu Aramă/Facebook

La începutul lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a inspectat șantierul celui mai important obiectiv de infrastructură din România ultimelor trei decenii. Constructorul i-a prezentat graficul lucrărilor și s-a angajat că obiectivul va fi gata în decembrie 2022. După doar o lună și jumătate, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNAIR) a constatat că obiectivul este în întârziere, iar constructorul nu a respectat graficul asumat.

„Constructorul italian al podului suspendat peste Dunăre de la Brăila este în continuare în întârziere. Constructorul și-a luat angajamentul public de mai multe ori că până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea. Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021” , susțin reprezentanții CNAIR.

În acest moment, nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%, susține reprezentanții CNAIR.

„Menționăm că angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea și echiparea) împreună cu aproximativ 11 kilometri din drumurile de legătură la sfârșitul anului 2022. Chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia instanței de apel, constructorul este în continuare în întârziere pe întregul proiect”, explică CNAIR.

21 de dosare în instanță

În plus, această extensie, obținută ca urmare a acțiunii în instanță a constructorului WEBUILD S.P.A, se poate referi doar la o secțiune a obiectivului, mai exact partea de pod, și nu la întregul contract. Pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză, CNAIR anunță că așteaptă motivarea instanței.

„Situația litigiilor dintre CNAIR și WEBUILD S.P.A în cadrul contractului Proiectare și execuție pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila este următoarea: un număr total de 21 de dosare, nouă dintre aceste dosare au fost câștigate de CNAIR SA ( cinci câștigate în primă instanță și patru definitiv), un dosar pierdut definitiv de CNAIR SA. În celelalte 11 dosare, instanțele nu s-au pronunțat în sensul admiterii sau respingerii cererilor”, explică reprezentanții CNAIR.

Cea mai înaltă construcţie din România

Podul suspendat peste Dunăre, „Golden Gate-ul” de la Brăila, va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. De asemenea, va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune. Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.

Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Pilonii au 192 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în apropierea malurilor.

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite