Imagini incredibile cu „Golden Gate”-ul de la Brăila. Podul, învăluit în ceață VIDEO

0
Publicat:

Surprins în momentul răsăritului de toamnă, podul suspendat peste Dunăre oferă imagini spectaculoase. Frumusețea construcției îi lasă muți pe privitori, deși nu este încă finalizată.

Un videoclip postat pe Youtube prezintă peisajul spectaculos surprins cu o dronă în jurul podului de la Brăila. Podul pare că plutește prin ceață, cu razele soarelui pe fundal. 

Podul peste Dunăre de la Brăila este un pod rutier suspendat aflat în construcție între municipiul Brăila și satul Smârdan din județul Tulcea. 

FOTO Captură video
FOTO Captură video

Construcţia impresionantă, potrivit datelor CNAIR, va avea, la final, doi kilometri lungime şi o înălţime de aproape 200 de metri. Valoarea totală a proiectului este estimată la 2,65 miliarde de lei, iar aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană. Proiectul înseamnă, pe lângă pod, şi o adevărată reţea de şosele şi drumuri de acces de peste 20 de kilometri.

Podul figurează ca parte a drumului expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanța, drum care va conecta nordul Munteniei și sudul Moldovei de nordul Dobrogei de Nord, unde se află Delta Dunării.

Un drum de aproximativ opt kilometri, cu patru benzi de circulaţie, prin care se va asigura conectarea între vama Giurgiuleşti şi podul de peste Dunăre, iar mai departe cu viitoarea autostradă a Moldovei, se va construi în judeţul Galaţi.

După construirea sa la kilometrul 165+800 al fluviului, va deveni ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea acesteia în Marea Neagră.

Cum va arăta podul

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. 

Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului. La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime. 

„Golden Gate”-ul de la Brăila

De altfel, podul suspendat peste Dunăre, „Golden Gate-ul” de la Brăila, va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. 

Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.

Podul suspendat peste Dunăre ar putea deveni şi o zonă de agrement spectaculoasă. Autorităţile vor să exploateze turistic podul, care va fi cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.

La baza podului, autorităţile au în plan amenajarea unui restaurant pescăresc, dar şi o zonă parking pentru bărci. 

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite