Au început primele teste la suprastructura podului suspendat peste Dunăre de la Brăila VIDEO
0Luni, 12 iunie 2023, au început testările statice și dinamice la suprastructura Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. „Este una din etapele importante înaintea deschiderii Podului de la Brăila”, anunță CNAIR.

„Astăzi (n.r. luni, 12 iunie 2023) au început testările statice și dinamice la suprastructura podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. Este una din etapele importante înaintea deschiderii Podului de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa”, a anunțat Cristian Pistol, directorul CNAIR, pe Facebook.
Aceste teste statice și dinamice reprezintă un pas important pentru procedurile necesare recepției și deschiderii circulației pe pod, susține ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„După ce va fi dat în folosința, Podul va asigura prima legătură rutieră între Brăila și Tulcea și va crește atât potențialul economic în zona Dobrogea, cât și în Zona Liberă Brăila”, a scris ministrul Grindeanu, pe Facebook.
Cea mai înaltă și cea mai scumpă contrucție din România, podul suspendat de la Brăila, va fi dat în folosință pe 27 iunie, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, care spune că termenul vine chiar de la constructorul Italian WeBuild.
Pentru acest proiect de infrastructură s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone.
Tablierului metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone. Valoarea contractului, finanțat prin POIM, este de 2,375 miliarde de lei cu TVA.
Podul suspendat are o lungime de 1974,30 m. Drumul principal (Brăila - Jijila) are o lungime de 19,095 km. Drumul de legătură cu DN22 (Smârdan - Măcin) are o lungime de 4,328 km.
Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.
Pilonii au 192 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în apropierea malurilor.