Când se va circula pe podul de la Brăila, Golden Gate-ul României. Un comisar european și vicepremierul Italiei, așteptați la inaugurare

0
Publicat:

La inaugurarea lucrării sunt așteptați comisarul european pentru coeziune şi reforme Elisa Ferreira, vicepremierul Italiei şi ministru al Infrastructurii, Matteo Salvini, dar şi oficialităţi din Japonia.

Podul de la Brăila FOTO arhivă Adevărul
Podul de la Brăila FOTO arhivă Adevărul

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că va merge în următoarele zile la Brăila pentru a vedea personal cum decurg lucrările la podul de la Brăila.

Potrivit acestuia, o echipă a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a fost la finele săptămânii trecute în vizită pe şantier, iar aceștia sunt de părere că în principiu se va menţine data anunţată pentru deschiderea podului, respectiv 27 iunie 2023.

„O să merg şi eu în perioada următoare, indiferent de schimbări de Guvern, pentru că vreau să văd eu ce se întâmplă acolo. Am fost anunţat şi că probabil va veni şi doamna comisar Ferreira, dacă reuşim, la inaugurare, probabil va veni domnul vicepremier Salvini din Italia – cu dânsul am vorbit direct – doamna comisar Ferreira şi-a arătat intenţia, probabil că vor fi oficialităţi şi din Japonia.

Dar, toate lucrurile astea trebuie organizate. De ce am dat acea dată? (n.r. 27 iunie 2023). Nu vă ascund: tocmai pentru a pune o anumită presiune în sens pozitiv asupra constructorilor, că prea din decembrie a devenit februarie, din februarie a devenit aprilie, din aprilie mai şi din mai iunie. Odată cu vizita pe care o s-o fac în zilele următoare la Brăila, o să fiu în măsură să vă spun exact.

O echipă a Ministerului Transporturilor chiar joi sau vineri a fost acolo şi am avut o întâlnire cu ei la întoarcere şi mi-au spus că în principiu se va păstra data de 27 iunie 2023.

Sigur, în perioada următoare, vor mai exista momente în care, să spunem, vor fi anumite lucrări, de exemplu de demontare de schele pe cei patru piloni, lucruri de acest tip, care probabil că vor duce nu la închiderea circulaţiei pe pod, ci eventual la închiderea unei căi.

De aceea, din punctul meu de vedere aş aborda deschiderea circulaţiei pe pod cât de repede se poate, chiar dacă vor exista momente de acest tip”, a precizat ministrul Transporturilor.

Prima traversare cu mașina

Cea mai înaltă și cea mai scumpă contrucție din România, podul suspendat de la Brăila, este estimată la 2,65 miliarde de lei, iar aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană.  Recent s-a realizat și prima traversare cu mașina a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila.

„2 minute – atât durează traversarea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila-Galați-Tulcea-cu mașina. La ultima vizită pe șantierul Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea, am traversat podul cu mașina de la un capăt la altul pentru prima dată. Traversarea a durat 2 minute, circulând cu o viteză de până la 50 km/h”, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. 

Potrivit acestuia, a fost finalizată turnarea celui de al doilea strat de asfalt pe Podul suspendat peste Dunăre pe sensul de mers către Tulcea. De asemenea, a fost finalizată asfaltarea sensului giratoriu de la Km 1+180 Baldovinești, pe malul brăilean.

„A început asfaltarea sensului giratoriul de legătură cu Drumul Expres Brăila-Galați. Săptămâna viitoare va începe și turnarea primului strat de asfalt pe pod pe sensul de circulație Tulcea –Galați. Continuă lucrările la drumurile de legătură pe toate zonele”, a mai adăugat Ionel Scrioșteanu.

Încep testele de rezistență

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este aproape gata, iar în curând vor începe testele de rezistență, a anunțat Francisk Iulian Chiriac, președintele Consiliului Județean Brăila.

„Podul peste Dunăre este aproape gata. Am mers în vizită pe santierul celui mai mare proiect de infrastructură al României,podul suspendat peste Dunăre de la Brăila. Asfaltarea podului este în plină desfășurare, iar zeci de muncitori lucrează pentru a preda lucrarea la termen. Odată încheiată această etapă, vor urma testele de rezistență și finalizarea tuturor detaliilor la pod”, a anunțat Francisk Iulian Chiriac, președintele CJ Brăila.

Primele operațiuni de turnare a stratului de asfalt pe tablierul Podului peste Dunăre de la Brăila au început joi, 23 martie 2023, constructorii intrând în ultima etapă de execuție a lucrărilor.

Construcția podului presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime de 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.

Ar putea deveni o zonă spectaculoasă de agrement

Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Pilonii au 192 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în apropierea malurilor.

Podul suspendat peste Dunăre ar putea deveni şi o zonă de agrement spectaculoasă. Autorităţile vor să exploateze turistic podul, care va fi cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.

La baza podului, autorităţile au în plan amenajarea unui restaurant pescăresc, dar şi o zonă parking pentru bărci. 

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite