Transalpina de Apuseni, fără constructor. CJ Alba reziliază și contractul pentru lotul 2
0Consiliul Județean Alba va rezilia contractul de circa 20 de milioane de euro privind modernizarea Transalpinei de Apuseni și pentru lotul 2 al drumului în lungime de aproape 80 de kilometri.

În urmă cu aproape patru luni, o decizie similară a fost luată în legătură cu contractul pentru lotul 1. Motivul rezilierii pe lotul 2 este același ca și în cazul primului lot: incapacitatea asocierii de a finaliza investiția deoarece antreprenorul principal (Societatea de Construcții Napoca SA Cluj-Napoca) a intrat în insolvență.
„În decembrie 2021, antreprenorul principal a intrat sub protecţia legii insolvenţei, fapt care, implicit, a atras după sine complicaţii şi încetinirea ritmului în derularea lucrărilor. La acel moment, modernizarea DJ 107 I era unul dintre puţinele, dar şi printre cele mai importante contracte rămase în patrimoniul firmei”, au transmis reprezentanții CJ Alba.
Potrivit vicepreședintelui instituției, Marius Hațegan, o notificare de reziliere a contractului a fost transmisă liderului asocierii, care ar fi trebuit să răspundă până în data de 26 august. Pentru că acest lucru nu s-a întâmplat, administrația județeană urmează să ia decizia de reziliere a contractului încheiat în 2019.
Modernizarea drumului ar fi trebuit să se încheie în 2023. Ambele contracte au fost câștigate de asocierea formată din firmele Societatea Construcții Napoca SA – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia), cu diferența că pe lotul 1 a fost lider de asociere firma din Cluj-Napoca, iar pe lotul 2 – italienii de la Operes SRL.
Licitație nouă pentru continuarea lucrărilor pe lotul 1
Lotul 2 al DJ 107I are 36,5 km, între localitățile Ponor și Bucium, până la intersecția cu DN 74. Stadiul fizic de realizare a investiției este de 27%. Următorul pas după reziliere va fi evaluarea lucrărilor realizate și scoaterea la licitație a restului rămas de executat. Deja, acest lucru s-a întâmplat pe lotul 1, Aiud – Ponor, în lungime de 43,51 kilometri, pe care stadiul fizic de execuție este de 29%.
Contractul pentru restul de lucrări a fost estimat la circa 127 de milioane de lei, respectiv 25 de milioane de euro. Ofertele pot fi depuse până pe data de 22 septembrie 2022. Durata de execuție ar urma să fie de un an de zile. Până în prezent au fost executate lucrări de amenajare a terenului, terasamente, structură rutieră, amenajare podețe, fundații etc. Lucrările viitoare vizează finalizarea structurii rutiere, astfaltarea drumului și instalarea parapeților. Cea mai optimistă estimare indică finalizarea lucrărilor în anul 2024.