Lucrări blocate pe Transalpina. Consiliul Judeţean Alba solicită reluarea plăţilor de către Ministerul Transporturilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Transalpina ajunge la o altitudine de peste 2000 de metri
Transalpina ajunge la o altitudine de peste 2000 de metri

Consiliul Judeţean Alba a purtat o corespondenţă cu Ministerul Transporturilor pentru a determina reluarea plăţilor în scopul finalizării lucrărilor la  DN 67C Sebeş – Novaci – Bengeşti, cunoscut şi sub denumirea de Transalpina.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean au anunţat miercuri, 9 iulie, că au primit răspuns de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, privind reluarea lucrărilor de amenajare pe Transalpina. Astfel, CNADNR a comunicat autorităţii judeţene că urmează să fie aprobaţi indicatorii tehnico-economici actualizaţi, pentru a fi posibilă efectuarea de plăţi în continuare pentru acest tronson, unde au fost suspendate plăţile în octombrie 2012.

La începutul acestei luni, Consiliul Judeţean Alba a transmis Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură al Guvernului României o adresă prin care atrăgea atenţia asupra stării în care se află DN 67C Sebeş – Novaci – Bengeşti, solicitând reluarea lucrărilor la acest drum de o deosebită importanţă pentru judeţul Alba şi pentru zona de sud a Transilvaniei.

Problemele identificate de Consiliul Judeţean

Pe sectorul de drum cuprins între localitatea Sebeş din judeţul Alba şi limita cu judeţul Vâlcea, sunt turnate trei straturi de covor asfaltic, cu excepţia poziţiilor kilometrice km 86 – km 91, km 96 – km 102, km 116 – km 117, unde mai este necesară turnarea stratului de uzură; pe sectorul cuprins între km. 80+000 şi km. 80+500 este necesară executarea fundaţiei drumului şi turnarea a 3 straturi de asfalt; 

Între km. 80 şi km 90 este necesară finalizarea a 40 de podeţe unde straturile de asfalt nu sunt turnate; de la km. 106+970 la km. 113+000 stânga, respectiv de km.113+000 la km 118+158 dreapta, de la km. 79+000 la km. 85+400 dreapta şi de la km. 80+0 60 la km. 89+200 stânga trebuie executate rigolele betonate pentru a se asigura scurgerea apelor; 

Între km. 127+870 şi km.140+854 este necesară montarea parapetului pietonal pentru poduri; la poziţiile kilometrice 82+989, 83+223, 84+055, 85+610, 89’ 291, 90+028, 90+087 trebuiesc finalizate podurile care au fost deja decopertate; la poziţiile kilometrice 91+511 şi 92+253 trebuie finalizate podurile, armarea la grindă, placa de supra betonare, consola trotuar şi placa de racordare nefiind finalizate.

Pe sectorul de drum cuprins între km. 87+000 km. 122+000, zidul de sprijin nu este executat pe o lungime de 5 km; de la km. 87+000 la km. 102+000 este necesară executarea a 10.000 ml parapet de beton de tip new jersey; pe întreg sectorul de drum, de la km. 67+400 la km. 142+620 nu este montată semnalizarea verticală, iar de la km 122+000 la km. 67+400 nu este executat marcajul axial al drumului.”

Şoseaua Transalpina, denumită şi „Drumul Regelui”, este cel mai înalt drum rutier din România şi face legătura între Transilvania şi Oltenia. În anul 2009 a început asfaltarea şi modernizarea acestui drum pe o distanţă de 148 km, între municipiul Sebeş, judeţul Alba şi localitatea Bengeşti, judeţul Gorj. Lucrările au fost oprite, deoarece firma constructoare, “Romstrade” SRL, a intrat în insolvenţă. Valoarea totală investiţiei se ridică la 380 de milioane de euro.

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite