Acţiune civică a unui tânăr IT-ist din Alba Iulia: a depus la primărie 46 de cereri în care sunt semnalate probleme din oraş
0Un tânăr IT-ist din Alba Iulia a adunat 46 de cereri de la cetăţeni ai oraşului şi le-a înregistrat la primărie. Marius Rusu (31 ani) a demarat în urmă cu o lună şi jumătate o acţiune civică denumită ”Alba Iuia, fă o cerere”, prin care a intenţionat să ”adune” problemele oamenilor şi să le facă cunoscute reprezentanţilor administraţiei locale.
Miercuri, 5 aprilie 2017, Marius Rusu a depus şi înregistrat la Registratura Primăriei cererile adunate de la cetăţenii din Alba Iulia. 46 de probleme cu care se confruntă locuitorii municipiului au fost raportate în cadrul acestei acţiuni.
”Subiectele acestor cereri sunt diverse. Sunt probleme legate de parcări, asfaltarea şi reabilitarea străzilor (gropi sau canale neridicate la nivelul asfaltului), salubritate (coşuri de gunoi amplasate stradal şi colectarea selectivă a deşeurilor), transport în comun, iluminat public, ecarisaj, trafic auto (marcaje rutiere, sensuri giratorii şi semaforizări) şi pietonal, piste pentru biciclete, probleme grave cu care se confruntă zilnic persoanele cu dizabilităţi, turism şi promovare, nereguli la Bazinul Olimpic, siguranţa cetăţenilor, degradarea unor obiective din interiorul cetăţii, lucrări publice executate deficitar sau nesemnalizate corespunzător”, afirmă Marius Rusu
Locuitorii oraşului mai cer şi amenajarea unui parc special destinat câinilor, plantarea de copaci în diverse zone din municipiu, suplimentarea locurilor în creşele de stat, amenajarea unor treceri de pietoni, demararea lucrărilor pentru amenajarea unui spaţiu de co-working/accelerator de start-upuri, electrificarea locuinţelor de pe străzi noi ale municipiului, parcuri sau locuri de agrement pe malurile Mureşului şi ale Ampoiului.

Problemele raportate vin din diverse zone ale oraşului. Cererile depuse au fost înregistrate la Primăria Alba Iulia, iar pe baza numerelor de înregistrare primite se va face o monitorizare ulterioară a stadiului de soluţionare a problemelor semnalate. Conform legislaţiei în vigoare, urmează o perioadă de 30 de zile lucrătoare în care personalul responsabil din cadrul Primăriei Alba Iulia va analiza cererile depuse şi va transmite petenţilor un răspuns pentru fiecare cerere, indiferent de modul de soluţionare a acesteia.
”Următorul pas este monitorizarea stadiului de soluţionare a acestor cereri, iar în funcţie de rezultate, va fi analizată oportunitatea repetării aceste acţiuni la un interval de 6 luni – 1 an”, a completat Marius Rusu. Pentru ca acţiunea să aibă succes, tânărul IT-ist a realizat şi un site care poate fi accesat la adresa faocerere.info.