UPDATE Cardul de sănătate, blocat aproape o zi întreagă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sistemul cardului de sănătate a fost din nou blocat luni, problema fiind remediată după nouă ore. Sistemul cardului de sănătate se blochează de 1-3 ori pe săptămână, defecţiunea durează două ore, consecinţele majore fiind scăderea numărului de pacienţi consultaţi şi validarea parţială a serviciilor, de aceea programul trebuie îmbunătăţit, arată un sondaj online efectuat de Colegiul Medicilor Bucureşti.

UPDATE Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunţat că problema tehnică apărută la sistemul informatic Card Naţional de Sănătate a fost remediată în jurul orei 18.00.

Cardul de sănătate a fost blocat în toată ţara încă de la ora 9.00, astfel că medicii şi furnizorii de servicii medicale nu au putut folosi în sistem on-line cardul de sănătate. 

Aceştia vor putea însă să înregistreze serviciile în termen de cinci zile lucrătoare, conform unei modificări aduce noilor contracte, anunţă Digi24.

Se blochează de trei ori pe săptămână

Colegiul Medicilor din Municipiul Bucureşti a efectuat o consultare în rândul membrilor săi pentru a afla părerile medicilor bucureşteni cu privire la cardul de sănătate.

"Această consultare online, sub forma unui chestionar, postată pe site-ul www.cmb.ro, a fost realizată pentru a cunoaşte poziţiile membrilor săi, pe care CMMB le va susţine în faţa autoritaţilor şi a societăţii", a declarat prof. dr. Cătălina Poiană, preşedintele Colegiului Medicilor din Municipiul Bucureşti.

Chestionarul a încercat să evalueze în ce măsură activităţile administrative legate de Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI)/card de sănătate au impact asupra activităţii medicale. Rezultatele vor fi analizate cu toţi factorii de decizie implicaţi, a precizat preşedintele CMB.

Respondenţii la chestionari au fost în egală măsură medici care îşi desfăşoară activitatea în cabinete de medicină de familie, în ambulatoriu şi în spital.

La întrebarea cât de frecvent se blochează sistemul informatic pentru cardul de sănătate, 58 la sută dintre cei care au răspuns au declarat că se confruntă cu 1-3 blocări pe săptămână. Tot peste jumătate, adică 52 la sută spun că blocajul durează două ore. Aproape 50 la sută dintre respondenţi susţin că, din cauza blocajului, nu pot consulta, în medie, 1-5 pacienţi, iar 27 la sută, între 5-10 pacienţi.

De asemenea, 49 la sută au declarat că, din cauza blocării sistemul informatic pentru cardul de sănătate, nu au putut elibera reţete şi trimiteri, în medie, pentru 1-5 pacienţi, iar 30 la sută, pentru 5-10 pacienţi.

Legat de validarea ulterioară a serviciilor prestate, medicii spun că, după deblocare, le sunt recunoscute doar parţial consultaţiile.

"45 la sută dintre respondenţi susţin că ulterior le-au fost validate doar parţial serviciile efectuate în sistem offline, iar 16 la sută că nu le-au fost validate deloc. În medie, validarea cardului durează cinci minute", potrivit declaraţiilor date de aproape jumătate dintre respondenţi.

În acest context, 62 la sută dintre medici sunt de părere că sistemul informatic trebuie îmbunătăţit, aproape un sfert cer să fie angajat personal tehnic, iar 11 la sută să crească la 20 de minute timpul alocat unei consultaţii.

Sondajul a fost efectuat online în perioada 17-31 mai 2016.

CNAS a stabilit firma care va asigura mentenanţa sistemului prin care funcţionează cardul de sănătate

La sfârşitul lunii iunie Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) au desemnat firma câştigătoare care să asigure mentenanţa sistemului care gestionează cardul de sănătate: SC Team Net International SA.

Potrivit CNAS, firma va asigura servicii de mentenanţă şi suport tehnic atât pentru sistemul informatic al Cardului Naţional de Asigurări de Sănătate (CEAS) cât şi pentru Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS).

„Desemnarea câştigătorului s-a făcut în urma aplicării criteriului de atribuire “preţul cel mai scăzut”, în condiţiile în care toate ofertele depuse au fost considerate admisibile, conform cerinţelor din caietul de sarcini respectiv”, informează CNAS.

Concret, pentru mentenanţa CEAS, oferta câştigătoare este de 14,8 milioane lei fără TVA (faţă de o valoare maximă estimată de 18,8 milioane lei fără TVA), iar pentru mentenanţa PIAS, oferta câştigătoare este de 7,5 milioane lei fără TVA (faţă de o valoare maximă estimată de 8,4 milioane lei fără TVA).

Contractele vor acoperi o perioadă de trei ani, ele urmând a fi semnate după încheierea perioadei de contestare a procedurii. „Contractele vor avea ca obiect furnizarea serviciilor de help-desk, mentenanţă şi suport tehnic”, subliniază oficialii CNAS, adăgând că printre ofertanţi s-au numărat şi Hewlett-Packard SRL, IT Capital Management SRL şi Master Technology Systems SRL.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite