Un lot din Autostrada Transilvania, construit de Dorinel Umbrărescu, riscă să rămână „muzeu” în 2025. Întârzieri majore între Topa Mică și Zimbor

0
Publicat:

Un lot de autostradă construit de firmele afaceristului Dorinel Umbrărescu riscă să nu fie finalizat la timp, din cauza lipsei de muncitori și a problemelor birocratice, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura.

UMB are întârzieri mari pe un tronson al Autostrăzii Transilvania FOTO Pro Infrastructura / Facebook
UMB are întârzieri mari pe un tronson al Autostrăzii Transilvania FOTO Pro Infrastructura / Facebook

Este vizat de întârzieri tronsonul dintre nodul Poarta Sălajului și o conexiune provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică.

„Am vizitat din nou șantierele și putem spune că finalul anului 2025 este încă în cărți. Dar pentru asta cei de la UMB trebuie să aducă de urgență suficienți muncitori între Topa Mică și Zimbor, unde sunt în urmă pe mai multe structuri. Momentan, sunt doar câteva echipe răzlețe”, a susținut Asociația Pro Infrastructura într-o postare făcută pe pagina sa de Facebook.

Pe Autostrada Transilvania, între Nădășelu, Zimbor și Poarta Sălajului, UMB lucrează pe 42 km. Din cauza unor alunecări mari de teren pe primul tronson, CNAIR a licitat și contractat separat relocarea traseului și realizarea unor viaducte mai lungi. Contractul a fost câștigat de o firmă din Turcia.

„Pe sectorul Zimbor-Poarta Sălajului antreprenorul este bine mobilizat și pare-se că vrea să scape de această bucată în 2025. Mai este însă de lucru și trebuie să termine cât mai rapid proiectarea ca să se emită autorizația de construire în nodul Românași (Poarta Sălajului)”, au mai transmis cei de la Pro Infrastructura.

Tronsonul ar putea rămâne un „muzeu”, în 2025, a avertizat asociația.

„Singura noutate majoră din ultima lună este avansul pe unele zone unde se anunță startul campaniei de asfaltări, după pauza de Paște. Din păcate, cele mai multe astfel de segmente sunt între Nădășelu și Topa Mică. Tronson care, chiar dacă ar fi gata de inaugurare în 2025, va fi muzeu (inutilizabil) în lipsa viaductelor executate de Ozaltin pe traseul deviat care nu au fost începute încă”, a mai transmis sursa citate.

Topa Mică - Zimbor - Porta Sălajului este „o pată pe blazonul” lui Dorinel Umbrărescu, este de părere API.

„Mai ales că vorbim de întârzieri foarte mari, o pată pe blazonul celor de la UMB: contracte semnate în iulie, respectiv decembrie 2020, cu lucrări demarate în trombă în 2021, iar acum am ajuns să ne rugăm să fie date în trafic (parțial!) la sfârșit de 2025”, au conchis cei de la Pro Infrastructura.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite