Ministrul Transporturilor a anunțat când se va circula pe Autostrada Sibiu - Pitești

0
Publicat:

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat miercuri când se va circula pe secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești.

Șosea
Ministrul Transporturilor a anunțat când se va circula pe secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești

„În luna mai circulăm și de la Curtea de Argeș la Pitești pe A1!  Se deschid circulației şi ultimii 14,65 km ai Secțiunii 5 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti (30,35 km)”, a scris el.

În luna mai, tronsonul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești, situat între Pitești și Curtea de Argeș (30,35 kilometri), va fi finalizat în întregime. Iar o parte importantă din acest tronson traversează comuna Băiculești, ultima localitate situată înainte de orașul regal Curtea de Argeș.

Contractul cu WeBuild (ex-Astaldi) pentru cei 30,35 km din A1 Pitești Curtea de Argeș a fost semnat în mai 2020, după aproape trei ani de licitații și contestații și, pentru circa 356 milioane de euro, presupune 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție, potrivit Hotnews.

Acum, stadiul fizic a ajuns la 87%, conform ultimelor informații centralizate de CESTRIN.

  • Lungime: 30,35 km
  • Constructor: WeBuild
  • Valoare: 356 mil euro (fără TVA)
  • Contractat: mai 2020
  • Termen: 12 luni proiectare + 48 luni execuție (T4 2025)
  • Finalizare posibilă: T2 2025
  • Stadiu (februarie 2025): 95%

Stadiul lucrărilor pe fiecare secțiune a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești

Autostrada Sibiu – Piteşti ar urma să aibă o lungime de peste 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni, și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.

  • Pe A1 Sibiu – Pitești s-a deschis traficul în decembrie 2022 pe Secțiunea 1 (13,17km de la Sibiu la Boița – constructor Porr).
  • Pe Secțiunea 2 Cornetu – Boița (31,3 km), cea mai dificilă porțiune care trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri, CNAIR a semnat în luna februarie 2022 un contract de 860 de milioane de euro cu o firmă din Turcia. La final de 2024 au început o serie de lucrări la un viaduct de la capătul de la Boița, iar în 2025 sunt așteptate demararea primelor lucrări montane de pe traseu. 
  • Pe Secțiunea 3 Tigveni – Cornetu (37,4 km) o asociere de constructori din Italia și România au semnat în august 2022 contractul pentru cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România. Pe acest tronson constructorul s-a aflat în perioada de proiectare și a lucrărilor premergătoare demarării de șantier. Lucrările dificile vor demara în 2025.
  • Pe Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni austriecii de la PORR au început în toamna lui 2023 și în prezent se află aproape de a finaliza forarea celor două galerii ale tunelului Momaia. 
  • În decembrie 2024 s-a deschis circulația pe Secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș pe circa 15 km de la Bascov (Pitești) la nodul rutier Merișani. Constructorul WeBuild (fost Astaldi) continuă să lucreze la restul secțiunii, circa 15 km până la Curtea de Argeș. Aici deschiderea va avea loc în luna mai.
Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite