Târgul de Turism ar trebui să fie vârful de lance în promovarea României, nu un „bazar” de vacanțe la preț redus
0Târgul de Turism al României ar trebui să fie „principalul eveniment de promovare a României” și nu să aibă „rolul primordial de bazar”, susține bloggerul de turism Cezar Dumitru. Acesta explică și ce ar trebui făcut.

„Ajuns la cea de-a 47-a ediție, Târgul de Turism al României rămâne locul ideal, de prezentare, atât a celor mai interesante oferte și atracții turistice din România și din străinatate, cât și a accesoriilor și gadget-urilor necesare în orice vacanță”, se arată pe site-ul târgului, care s-a desfășurat între 23 și 26 februarie, la Romexpo.
Bloggerul de turism Cezar Dumitru a susținut, într-o postare pe blogul său, că „Târgul de Turism al României (TTR) este o oportunitate, una din extrem de multele oportunități ratate de promovare a turismului românesc. Și deși nu a avut niciodată acest obiectiv în prim-plan, încet, încet, TTR își pierde și principalul motiv de a fi pentru publicul larg – vânzarea de produse turistice.”
Dumitru susține că spre deosebire de imensa majoritate a târgurilor de turism din țările Europei, Târgul de la Bucureşti a avut dintotdeauna „rolul primordial de bazar”.
„Era locul în care bucureștenii dădeau năvală să își cumpere vacanțe. Da, asta era prin anii 2000, când internetul nu prea era dezvoltat, puțini știau cum se deschide un laptop și turismul se vindea face to face (cine primea ofertele pe fax era deja un avangardist). Agențiile de turism mici și mari se buluceau la târg, clienții, de asemenea, pentru că agențiile îi învățaseră că de târg se dau o grămadă de reduceri de prețuri – obiceiul se perpetuează și în ziua de azi, perioada de târg este un soi de Black Friday în turism – dacă intri pe site-urile sau paginile de Facebook ale agențiilor de turism, vei vedea o grămadă de prețuri mai mult sau mai puțin promoționale”, arată bloggerul.
Cum trebuie promovată România la TTR
Cezar Dumitru susține că TTR ar trebui să fie principalul eveniment de promovare a României.
„Nu, nu mă gândesc la călușari care sar spectaculos, ci invitând la Bucureşti o serie întreagă de agenți de turism și mass-media on sau off-line din străinătate. Nu se inventează roata, s-a inventat demult – sistemul se numește „hosted buyers” și se practică în toată lumea. Mult mai eficient decât să te duci la târguri în toată lumea, invită la București fix acei oameni care contează și care pot trimite turiști în România – fie că e vorba de agenții de turism, fie că e vorba de influenceri”, explică bloggerul.
El susține că acești invitați din străinătate trebuie să se întâlnească cu entități din România – agenții, hoteluri, furnizori de servicii turistice – și apoi, după târg, sunt invitați în excursii de documentare prin țară. „Și, da, aceste infotrip-uri, cum se cunosc, sunt extrem de eficiente – doar să le organizezi cum trebuie și să selectezi pe cine trebuie. Dar pentru asta ți-ar trebui experți locali sau atașați de turism (rețea desființată de un sinistru al turismului de acum câțiva ani)”, subliniază bloggerul.
Cine este Cezar Dumitru
Cezar Dumitru (zis Imperator Travel) este un blogger de turism, călător entuziast, pasionat de istorie şi de descoperirea altor civilizaţii. De când a ieșit pentru prima oară din țară, în 1991, a colindat prin 89 de țări din Coreea de Nord până în Peru și din Indonezia în Canada, în căutarea de experiențe noi, de culturi fascinante și de locuri istorice. În același timp, și-a construit o carieră în marketing și comunicare, lucrând pentru câteva companii multinaționale de renume. Actualmente, Cezar lucrează pentru agenția de publicitate Geometry Global (G2 Romania). Poveştile sale din circa 100 de ţări vizitate, dar şi sfaturi de călătorie pot fi găsite pe blogul personal.