Ediția de toamnă a Târgului de Turism al României 2022. Nivel de participare de 25% față de 2019

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

2022 a reprezentat primul an post-pandemic în care a fost reluat Târgul de Turism al României. Din păcate și acest eveniment a confirmat modul în care turismul a fost afectat în ultimii ani; volumul expozanților de anul acesta reprezintă numai 25% din numărul celor prezenți în 2019.

FOTO Târgul de Turism al României
FOTO Târgul de Turism al României

Vedeta ediției de toamnă a acestui târg (10-13 noiembrie) a fost firma Karpaten, cel mai mare operator de turism de incoming din România, care a și-a transformat prezența într-o sesiune consistentă de vânzări de vacanțe în străinătate.

Standuri generoase au avut și zona Maramureșului, România și Bulgaria, acestea încercând să atragă vizitatorii clasic, prin dansuri și bucate tradiționale.

O prezență mai timidă, dar importantă pentru diversitatea ofertei târgului, au avut-o prezența Banatului montan și a Parcului Natural Porțile de Fier. Primii au propus vizitatorilor mai multe atracții turistice din județele Caraș-Severin și Mehedinți, în timp de PN Porțile de Fier s-a concentrat pe promovarea importantului teritoriu pe care îl administrează.

Majoritatea ofertei Târgului de Turism al României au constituit-o însă vacanțe în Bulgaria, Canada, Egipt, Israel, Japonia, Maldive, Palestina și Turcia.

O absență notabilă la acest târg o constituie ofertele de turism de aventură cu întregul ei ecosistem: servicii de ghidaj, închirieri echipamente Outdoors, soluții mobile de orientare.

Mari absenți au rămas în continuare ambasadorii florei și faunei României (excepție notabilă fiind aici PN Porțile de Fier). Este de neînțeles lipsa ofertei de birdwatchingmushroom hunting și a observatoarelor de animale sălbatice în condițiile în care interesul turiștilor străini pentru aceste tipuri de activități este foarte mare.

Sper ca această omisiune să fie corectată la viitoarele ediții ale acestui eveniment, iar cei care administrează zonele protejate, pe lângă încurajarea și promovarea acestor activități, să profite de ocazie pentru a-și completa finanțările insuficiente și pentru a face un lobby mai eficient pentru protejarea speciilor aflate în pericol și a ecosistemelor din care acestea fac parte.

În ciuda creșterii prețurilor, turismul intern, dar mai ales cel extern, au luat avânt în 2022. Operatorii de turism și-au refăcut portofoliul de oferte și acum vizează și turismul de incoming.

Numărul acestora din urmă, precum și sofisticarea publicului autohton, vor stimula diversificarea serviciilor turistice și abordarea unor zone considerate până de curând exotice, de exemplu turismul de aventură și punerea în valoare a florei și faunei locale.

Datorită acestui lucru, la ediția de primăvară a Târgului de Turism al României sper să vedem prezente cât mai multe parcuri naturale care să ne propună experiențe educative asezonate cu serotonină și adrenalină.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite