Românii, tot mai atrași de cumpărăturile online. Care au fost cele mai vândute produse în 2023

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ultimii ani, tot mai mulți români au început să fie adepții cumpărăturilor online. Astfel, statisticile arată că, de la an la an, românii renunță la magazinele fizice și își îndreaptă atenția spre tehnologie.

Cumpărături online SURSĂ FOTO Arhiva Adevărul
Cumpărături online SURSĂ FOTO Arhiva Adevărul

Acest lucru a fost influențat și de pandemia de Covid19, susțin specialiștii în vânzări. În acea perioadă, foarte multe persoane s-au acomodat cu magazinele online, iar acest lucru a devenit un obicei.

Tot mai mulți români cumpără online

Statisticile arată că, în ultimii ani, tot mai mulți români au început să-și îndrepte atenția spre cumpărăturile online. Astfel, multe persoane au încetat să mai meargă în magazine pentru a alege produsele dorite. 

Potrivit Institutului Național de Statistică, nu mai puțin de 66% dintre utilizatorii de internet din România au făcut cel puțin o cumpărătură online în 2022. Procentul este în creștere față de anul 2021, cu 8.7%.

Pandemia a schimbat obiceiurile cumpărătorului român. Menționăm că vânzările online au crescut în ultimii ani, mai ales în perioada pandemiei de Covid19. Cu toate acestea, există, în continuare, clienți care preferă să meargă în magazin, pentru a vedea produsul pe care îl doresc. În acest moment, cumpărătorii sunt împărțiți în două categorii: cei care preferă să achiziționeze online și cei care preferă să meargă, fizic, în magazin”, au precizat reprezentanții unui magazin de electronice și electrocasnice din Iași.

Care sunt cele mai cumpărate produse de români

Conform statisticilor, cei mai mulți dintre românii care achiziționează online își îndreaptă atenția spre electronice. Un studiu realizat de GFK România, în 2023, arată că cele mai populare produse vândute în România au fost telefoanele mobile și tabletele, urmate de televizoare, laptopuri și electrocasnice mari, precum frigidere sau mașini de spălat.

Tinerii sunt orientați spre noile tehnologii, spre gadgeturile de ultimă generație, ei sunt principalii cumpărători când vine vorba despre această categorie de produse. Persoanele mai în vârstă, încadrate în categoria 40-50 de ani, achiziționează electrocasnice mari, utilizate în locuințe”, au adăugat reprezentanții magazinului. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite