Goana după cadouri de sărbători se mută în online. Tot mai mulți români caută să economisească timp şi bani
0În ultimii ani, numărul românilor care aleg să cumpere online a crescut constant. Astfel, nu este de mirare că, de Crăciun, foarte multe persoane aleg să achiziţioneze cadoul perfect direct de pe internet.
Cifrele înregistrate de Institutul Naţional de Statistică arată că 66% din utilizatorii de internet din România au făcut cel puțin o cumpărătură online în 2022. Astfel, s-a înregistrat o creştere cu 8.7% faţă de anul 2021, când 57.3% dintre utilizatorii de internet au făcut cumpărături online.
Ce spun reprezentanţii marilor magazine
Chiar dacă la prima vedere acest lucru poate părea un dezavantaj pentru marile magazine din România, în realitatea lucrurile nu stau chiar aşa. Conform reprezentanţilor supermarketurilor, clienţii au început să se mute din magazinele fizice în cele online, iar acest lucru este un avantaj pentru ambele părţi.
,,De la an la an avem tot mai mulţi clienţi care aleg să comande produsele dorite direct de pe site, de pe magazinul online. Chiar dacă poate părea un dezavantaj, lucrurile nu stau chiar aşa în realitate. Noi reuşim să ne păstrăm clienţii, deoarece persoanele care obişnuiau să vină în magazine pentru a cumpăra anumite produse le caută acum online şi le comandă la domiciliu. Este vorba despre un câştig reciproc: vânzările se menţin la acelaşi nivel, magazinele nu mai sunt aglomerate iar oamenii economisesc timp şi de multe ori bani", au precizat reprezentanţii unui magazin din Iaşi.
Cadourile de Crăciun se cumpără online
Conform comercianţilor, foarte multe persoane au început deja să achiziţioneze cadourile pentru Crăciun. Astfel, chiar dacă magazinele nu sunt aglomerate, acest lucru nu este valabil şi pentru paginile web ale magazinelor, care înregistrează tot mai multe comenzi.
,,Goana după cadouri pentru Crăciun a început deja. Putem spune că a început chiar de la Black Friday, când multe persoane au ales să cumpere anumite produse la preţ redus. Se simte acest lucru mai ales în online, unde numărul comenzilor este în creştere, de la o zi la alta. Dorim să le transmitem clienţilor că este importat să comande produsele dorite din timp. Din cauza faptului că este o perioadă foarte aglomerată, pot exista întârzieri când vine vorba despre livrarea comenzilor", au adăugat comercianţii.