Jumătate din românii care trăiesc la oraş au cel puţin un animal de companie. Topul animalelor preferate de aceştia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Jumătate dintre românii care trăiesc în mediul urban şi care au acces la internet, deţin animale de companie. Cei mai mulţi dintre aceştia au în grijă câini (65%) şi pisici (52%). Aşa arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Potrivit cercetării, în topul preferinţelor românilor se află păsările (peruşi, papagali - 11%), peştii (10%) şi iepurii (4%). Acelaşi studiu arată că 29% dintre persoanele care deţin animale de companie au doar câini, în timp ce 22% au doar pisici.

„Este de remarcat că 19% dintre românii din mediul urban care deţin animale de companie au în grijă atât câini, cât şi pisici, ceea ce arată că eterna competiţie între cele două animale sau între iubitorii lor nu este atât de mare. De asemenea, observăm că preferinţa românilor pentru aceste două categorii de animale este covârşitoare, întrucât doar 9% dintre posesorii de animale de companie nu deţin nici câini, nici pisici”, a declarat Oana Ilie, reprezentanta iSense Solutions.

Cum îşi aleg românii animalul de companie

De departe, câinele este animalul preferat de către familiile mari, astfel că 76% din familiile formate din minimum patru membri deţin câini. În ceea ce priveşte locul de unde românii posesori de animale preferă să le cumpere hrană, aceştia se duc cel mai frecvent în hipermarketuri şi în supermarketuri (63%), în timp ce doar 46% preferă pet shop-urile de cartier.

Problemele de sănătate ale animalelor de companie îi determină pe românii din mediul urban, în special pe cei din zona Bucureşti Ilfov, să meargă cu necuvântătoarele la medicul veterinar. În medie, aceştia ajung de şase ori pe an la cabinetele veterinare, principalele vizite fiind legate de vaccinare (58%), deparazitări (44%), urgenţe medicale (43%), control de rutină (37%), medicamente (29%) şi tăiere unghii.

"animale de companie"

Românii, preocupaţi de sănătatea animalului de companie

„Se observă o preocupare mai mare a persoanelor din Bucureşti-Ilfov pentru îngrijirea animalelor de companie pe care le deţin, întrucât 41% dintre acestea cumpără hrană şi accesorii de la magazinele mari specializate, care comercializează inclusiv produse premium, iar 32% dintre posesorii din această zonă îşi duc prietenii necuvântători la cabinetele veterinare pentru servicii de tăiere unghii/toaletare/înfrumuseţare. Acest lucru se poate datora atât nivelului de educaţie şi puterii de cumpărare mai ridicate în zona Capitalei, cât şi unei prezenţe şi diversităţi mai mari a serviciilor, magazinelor specializate şi a cabinetelor veterinare”, adaugă şi Traian Năstase, şeful companiei care a derulat studiul.

Acesta a fost realizat pe un eşantion de 1.011  de respondenţi, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite