Ce măsuri au luat retailerii împotriva COVID-19. Metro măsoară temperatura corporală
0
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a început o amplă campanie de verificare a modului în care acestea sunt aplicate, în marile lanţuri de magazine. Metro are cele mai avansate măsuri de prevenţie, incluzând temperatura corporală a clienţilor.
Astfel, pe 22 martie 2020, o echipă de inspectori ai Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov, coordonată de Eduardt Cozminschi, Preşedinte şi Paul Anghel, Director General, au început verificările în câteva dintre unităţile de comercializare ale marilor retaileri din zona Capitalei.
”Controalele au relevat faptul că, cel puţin până acum, magazinele au aplicat măsuri diverse menite să prevină răspândirea vrusului Covid-19 şi să protejeze sănătatea consumatorului, în timpul actului comercial.
Echipele ANPC au verificat până acum magazinele de tip cash & carry, Metro şi Selgros, Carrefour, Profi, Kaufland, Lidl şi Mega Image, unde au constatat că au fost luate următoarele măsuri:
- cărucioarele de cumpărături sunt igienizate si dezinfectate de mai multe ori pe zi;
- sunt puse la dispoziţia clienţilor mănuşi de unică folosinţă şi materiale pentru dezinfectarea mâinilor şi a cărucioarelor înainte de intrarea în magazin;
- la Metro, la “Intrare Clienti”, este verificată temperatura corporală a cumpărătorilor, accesul în magazine fiind permis doar în cazul în care aceasta nu este febrilă, iar pentru angajaţi, acest tip de verificare se realizează la intrarea specială “Acces Personal” (unde se colectează şi declaratia individuală pe propria răspundere a acestora, în legătură cu starea lor de sănătate);
- este permis accesul clienţilor în magazine, în limita numărului maximum de clienţi aflaţi simultan la cumpărături, indicat de autorităţi, în cadrul măsurilor speciale prevăzute în starea de urgenţă;
- au fost montate panouri din plexiglas transparente pentru a proteja angajaţii de la “Intrare Clienţi”, precum şi pe cei de la casele de marcat, care intră frecvent în contact cu clienţii şi au risc de apropiere sub limita specificată de autorităţi;
- au fost plasate informări privind metodele de prevenire a contaminării atât la intrarea în magazine, cât şi pe linia caselor de marcat şi, în paralel, sunt difuzate frecvent anunţuri audio cu mesaje în acest sens;
- au fost aplicate marcaje speciale pe podea, care delimitează zonele de protecţie individuală pe linia caselor de marcat, astfel încât să fie preîntâmpinată apropierea perosanelor una de alta sub limita recomandată de autorităţi;
- angajaţii au fost dotaţi cu măşti, mănuşi, vizier sau ochelari de protecţie;
- casele de marcat şi zonele de lucru (birouri, recepţie marfă, livrari, etc.) au fost dotate cu distribuitoare de materiale de dezinfecţie;

- a fost intensificată activitatea de curăţenie, în cadrul magazinelor, personalul specific fiind dotat cu dispozitive de dispersie în masă a materialelor dezinfectante (atomizoare electrice sau manuale)
- a fost delimitată zona de servire a peştelui proaspăt, pentru a se evita apropierea clienţilor de marfă şi de angajaţii acestor raioane;
- la Profi, au fost anulate promoţiile şi a fost stabilită o listă de articole cu rulaj mare
- la Profi, sunt centralizate zilnic întrebările legate de coronavirus, iar un specialist epidemiolog oferă răspuns la ele;
- cel puţin o dată pe oră, în magazine sunt dezinfectate toate suprafeţele des utilizate de clienţi şi angajaţi, precum şi obiectele de uz comun (coşurile de mână, mânere, clanţe, balustrade, cântarele de la Legume-Fructe, cleştii de la brutărie, casele Express, casele de marcat în exterior şi în interior, POS-urile, mobilierul de la case şi Biroul de Informaţii, butoanele de lift, scările rulante şi altele);
- la Kaufland, au fost alocate echipe responsabile de implementarea măsurilor suplimentare de igienă şi prevenţie şi a fost înfiinţată o linie telefonică specială pentru informarea corectă şi completă a angajaţilor;
- la Kaufland şi Lidl, consumatorilor li se recomandă utilizarea cât mai frecventă a cardurilor bancare, pentru a face plata cumpărăturilor;
- este promovată, prin afişe în magazine, adoptarea unui comportament responsabil în ceea ce priveşte numărul de produse achiziţionate”, a comunicat ANPC.
Între ANPC şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din Romania (AMRCR) există o strânsă colaborare, constituindu-se chiar un grup de lucru între cele două organisme, cu scopul de a ţine ambele părţi permanent informate în legătură cu măsurile care se impun, precum şi cu cele deja aplicate, astfel încât să existe o practică unitară menită să implementeze cele mai bune metode de protecţie a consumatorilor în condiţiile actuale impuse de pandemia cu Covid-19.
ANPC va continua acest gen de verificări, în magazinele din întreaga ţară, şi îi asigură pe cetăţeni că supraveghează atent piaţa, în mod deosebit în această perioadă, şi urmăreşte permanent felul în care sunt adaptate măsurile luate de agenţii economici la recomandările autorităţilor, pentru protejarea sănătăţii şi vieţii consumatorilor.
