Zeci de români au rămas blocați la Barcelona, după ce zborul de legătură le-a fost anulat
0Zeci de români au rămas blocați în Barcelona după ce zborul lor de legătură spre România a fost anulat de către Wizz Air în timp ce aceștia se aflau în tranzit.
Potrivit unui român aflat în aceste momente în Aeroportul Internațional El Prat din Barcelona, în timp ce se afla în tranzit aerian, din Santiago, în Barcelona, zborul lor spre România a fost anulat, iar călătorii au aflat acest lucru, de abia la aterizare.
Teo Tucan, unul dintre românii aflați în aceastp situație a declarat că prima data a încercat să obțină mai multe informații legate de zborul anulat la birourile de Check In, însă a descoperit că nici un angajat al Wizz Air nu știa despre ce e vorba, iar apoi a fost trimis la un alt birou de informații, de unde a încercat să obțină o compensație, să își schimbe zborul sau să obțină acomodări
„Mi-au oferit 400 de euro, pe care mi vor plăti abia peste două săptămâni, o cameră de hotel doar pentru o noapte și transportul până la hotel, doar dus, nu și întors. Hotelul se află la 50 de minute depărtare de aeroport”, a declarat pentru „Adevărul” Teo Tucan.
Cetățenii români au fost tratați diferit față de cei spanioli
Potrivit informațiilor care le-au fost comunicate românilor aflați în Barcelona, următorul zbor disponibil spre România ar avea loc de abia joia viitoare, 25 iulie.
Cu toate că anularea zborului a afectat atât cetățeni români cât și spanioli, cetățenii spanioli ar fi primit mai multe compensări din partea companiei aeriene.
„Primul zbor înapoi spre România este disponibil abia joi (...) mai mulți cetățeni spanioli ne-au spus că le-au fost oferite camere de hotel pentru mai multe zile, cu mâncare, cu transport, cu absolut tot. Se pare că este o problemă cu cetățenii români”, a declarat Teo Tucan, pentru „Adevărul”.
De asemena, românilor aflați în această situația nu li s-a oferit nici un fel de rută alternativă pentru întoarcerea înapoi în țară, iar majoritatea vor fi nevoiți să găsească un loc de cazare sau să doarmă în aeroport până joi, când va avea loc următorul zbor spre România.
În plus, Leta Maloko, o turistă cu cetățenie spaniolă care călătorea spre Tirana, capitala Albaniei, a avut de-a face cu dificultăți în ceea ce privește zborul său de sâmbătă, 20 iulie, declarând pentru „Adevărul” că nu a putut urca la bordul aeronavei deoarece a fost o problema logistică legată de suprarezervare.
Acesteia i-au fost oferite totuși compensații financiare cuprinse între 800 și 1.200 de euro, două nopți la hotel și, de asemenea, compania aeriană s-a angajat să achite biletele pentru viitorul zbor către această destinație, care va avea loc luni, 22 iulie. Astfel, femeia, și ceilalți călători spanioli aflați în aceași situație au beneficiat de cazare la un hotel din apropiere pe tot intervalul de timp pe care trebuie să îl aștepte până la următorul zbor, însă românii care sunt în această situația au primit doar o noapte de cazare, deși ei trebuie să petreacă cinci nopți în Barcelona, până la zborul de joi spre România.
„În același timp, Wizz Air acordă doar o noapte de cazare la hotel pentru cei afectați de anularea zborului spre România, deși următorul lor zbor nu este de abia joi. Prin lege, ei ar fi obligați să le acorde cazare pentru toată perioada pe care trebuie să o petreacă în Barcelona până la următorul lor zbor”, a declarat Leta Maloko, cetățean spaniol care trece printr-o situație similară, pentru „Adevărul”.