Reacția Wizz Air, după ce zeci de români din Barcelona s-au trezit cu zborul spre casă anulat și nu au primit cazare
0Compania aeriană Wizz Air a venit cu clarificări în legătură cu situația care a afectat aproape cincizeci de români, care fie trebuie să își găsească cazare până joi, fie să caute alt mod de a ajunge în țară, după ce zborul lor de legătură a fost anulat.
Reprezentanții companiei aeriene au declarat pentru „Adevărul” că anularea zborurilor dinspre Barcelona spre București și invers a fost cauzată de pana informatică de vineri, 19 iulie, dat fiind faptul că sistemele de comunicare încă aveau probleme și ar fi afectat aceste două zboruri.
„Anularea zborurilor W4 3183 și W4 3184 București-Barcelona-București în data de 20 iulie a fost rezultatul acestor întreruperi globale ale sistemelor IT. Pasagerii afectați sunt informați prin e-mail cu privire la opțiunile lor și instrucțiunile de urmat pentru cazare”, au transmis reprezentanții Wizz Air pentru „Adevărul”.
Ce se întâmplă cu cazarea românilor blocați până joi în Barcelona
Românii care nu au avut posibilitatea de ajunge prin alte mijloace înapoi în țară au nevoie de cazare pentru cele cinci nopți suplimentare pe care trebuie să le petreacă departe de casă, însă potrivit unuia dintre turiștii aflați în această situație, li s-a oferit o singură noapte de cazare și drumul doar dus până la hotel.
„Wizz Air face tot posibilul pentru a oferi cazare pasagerilor săi; cu toate acestea, având în vedere sezonul de vârf al verii și zecile de mii de pasageri blocați în rândul tuturor companiilor aeriene, găsirea unei cazări adecvate se poate dovedi dificilă. Prin urmare, compania aeriană sugerează pasagerilor care au nevoie de cazare până la noul lor zbor de plecare să își rezerve camere de hotel în mod independent”, transmite compania aeriană pentru „Adevărul”.
În acest sens, compania aeriană a transmis faptul că sumele cheltuite în mod independent pe cazare se vor rambursa, „în limita unei sume rezonabile”, în baza cererii depuse de pasageri, împreună cu chitanțele de hotel relevante, prin intermediul formularului dedicat disponibil pe site-ul companiei aeriene.
„În plus, dacă pasagerii doresc să se reprogrameze pe următorul zbor Wizz Air, cazarea va fi asigurată până în ziua respectivului zbor. Conform reglementărilor din industrie, dacă pasagerii doresc să zboare cu o altă companie aeriană, se va asigura doar o noapte de cazare, precum și rambursarea biletului de avion, în limita unei sume rezonabile”, mai trasnmit reprezentanții Wizz Air pentru „Adevărul”.