O asociere de 17 firme va realiza studiul de fezabilitate pentru aeroportul internațional Galați-Brăila
0Au fost încheiate procedurile privitoare la realizarea studiului de fezabilitate pentru aeroportul internațional Galați-Brăila. O asociere de 17 firme va realiza documentele necesare, au anunțat marți, 6 decembrie, autoritățile din Galați.
Conform contractului, cele 17 firme, printre care și Universitatea ”Dunărea de Jos Galați”, vor face „studii topografice, arheologice, geotehnice, hidrogeologice, de mediu, obstaculare și hidrologice”.
„Am făcut astăzi un nou pas pentru ca visul gălățenilor și brăilenilor, acela de a avea un aeroport în această zonă, să devină realitate. Astfel, a fost încheiată procedura de licitație pentru Planul de investiții/Master Plan și Studiul de Fezabilitate, necesare pentru obiectivul de investiție Realizarea Aeroportului Internațional Galați-Brăila, precum și pentru pregătirea studiilor asociate fazei de proiectare SF. Pentru toate aceste expertize va lucra o asociere de 17 firme, inclusiv Universitatea Dunărea de Jos din Galați", a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.
Totodată, în cadrul aceluiași contract, se vor realiza și activități de proiectare pentru terminal cargo și de pasageri, proiectare piste, sisteme de instalații, sisteme de semnalizare, alarmare și alertare în caz de incendiu, instalații electrice și proiectare-relocare utilități.
„Pas cu pas, document cu document, lucrăm pentru ca la Galați să fie construit un aeroport internațional de persoane și mărfuri, de care ar putea beneficia sute de mii de oameni din Galați, Brăila, Vrancea, Buzău sau Republica Moldova”, a transmis Costel Fotea.
Ca acest proiect să devină realitate, Consiliul Județean Galați lucrează împreună cu Consiliul Județean Brăila, în urma parteneriatului asumat în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructură de Transport de Interes Strategic în zona de Est și Sud.
Aeroportul Galați-Brăila se va construi în zona Braniştea şi va transporta, în special, marfă. De aceea, proiectul reprezintă o premieră naţională şi este promovat în Europa de autorităţile şi politicienii din Galaţi şi Brăila. Acesta va fi singurul aeroport din România care va avea activitate principală de cargo.
Autoritatea Aeronautică, parteneră în proiect
Autoritatea Aeronautică din România a avut discuţii anul acesta cu reprezentanţii consiliilor judeţene din Galaţi şi Brăila şi va intra în parteneriat pentru construcţia unui aeroport regional în zona respectivă, a transmis directorul general Nicolae Stoica.
„În 2020 am încheiat anul financiar cu o pierdere de 16 milioane de lei. Am fost forţaţi să luăm măsuri. Am mers pe un buget aprobat cu o pierdere de 14,8 milioane de lei şi cu măsuri active. Am înţeles că, pentru a ne putea reveni, trebuie să ne modernizăm. Am luat măsuri de modernizare. Am înţeles totuşi că prin aceste măsuri voi avea duşmani, schimbând radical direcţia autorităţii. Mi-am asumat. Ne-am digitalizat 90% dintre procese. Singurele documente ale Autorităţii care se mai semnează prin semnătură olografă sunt cele care ţin de resursa umană", a spus Stoica, la Conferinţa Anuală şi Adunarea Generală a Asociaţiei Aeroporturilor din România