Noul tronson de metrou, finanţat cu 300 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noul tronson de metrou, finanţat cu 300 de milioane de euro
Noul tronson de metrou, finanţat cu 300 de milioane de euro

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat joi că a obţinut acordul Băncii Europene de Investiţii (BEI) pentru o finanţare de 300 de milioane euro dedicată tronsonului de metrou Drumul Taberei - Universitate.

'În urma discuţiilor pe care le-am purtat cu preşedintele BEI şi vicepreşedintele băncii am obţinut acordul pentru o finanţare de 300 milioane euro pentru tronsonul de metrou Drumul Taberei - Universitate, împrumut care era deja vechi de doi ani de zile însă România nu dăduse nici un răspuns la acceptul BEI de a finanţa acest tronson, iar ţara noastră avea termen până la 22 noiembrie să răspundă băncii', a spus ministrul Transporturilor.

Acesta a precizat că reprezentanţii băncii şi-au arătat disponibilitatea de a mări această sumă până la 500 sau chiar 700 milioane euro, cu condiţia ca partea română să aibă capacitatea de a cheltui aceste sume.

Regia a anunţat recent că va organiza, începând cu data de 15 octombrie 2009, licitaţii pentru realizarea lucrărilor de structură la tronsonul Drumul Taberei - Universitate. Astfel, Metrorex va aloca 808,69 milioane lei, fără TVA, cost estimat, pentru lucrări structură pe loturile 1 (Râul Doamnei - Parc Drumul Taberei) şi lotul 2 (Parc Drumul Taberei - Academia Militară), lucrările urmând să se finalizeze la 12 luni de la data adjudecării contractului. Procedura de licitaţie va demara pe 15 octombrie 2009.

Pentru lucrările de structură pe secţia Academia Militară - Operă, Metrorex alocă 263,40 milioane lei, fără TVA, cost estimat, iar lucrările se vor finaliza la 18 luni de la adjudecare. Licitaţia va demara pe 15 octombrie 2009.

De asemenea, Metrorex va aloca 269,16 milioane lei, fără TVA, cost estimat, pentru lucrări de structură al staţiile de metrou din zona Valea Ialomiţei (Drumul Taberei). Câştigătorul licitaţiei va finaliza lucrările în 12 luni de la data adjudecării licitaţiei, aceasta demarând tot pe 15 octombrie 2009.

Tronsonul Drumul Taberei - Universitate va avea opt staţii (Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară şi Eroilor) cu o lungime de peste şase kilometri, finanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

Potrivit oficialilor de la Ministerul Transporturilor, companiile care vor depune oferte vor trebui să facă dovada unei cifre de afaceri considerabile şi unei experienţe în derularea unor astfel de proiecte.

În prezent, reţeaua de metrou din Bucureşti are o lungime totală de 67 de kilometri, fiind structurată pe patru magistrale, 49 de staţii şi trei depouri. Transportul subteran din Bucureşti va împlini 30 de ani în noiembrie 2009, primele staţii ale metroului fiind inaugurate pe 16 noiembrie 1979. Ca urmare a dezvoltării demografice a Bucureştiului şi a greutăţilor întâmpinate de transportul de suprafaţă, în anii 1972 - 1975, au fost efectuate studiile preliminare pentru construirea metroului, primul tronson, dat în folosinţă în 1979, fiind Semănătoarea - Timpuri Noi, cu o lungime de peste opt kilometri.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite