Dacia 1300 cu tracțiune integrală? RAR: „Spulberă iluzia optică” FOTO
0O mașină extrem de rară, rudă apropiată a Daciei 1.300, dar în varianta 4x4, a ajuns zilele trecute la inginerii Registrului Auto Român (RAR ) în demersurile proprietarului de a o înmatricula în România.

„De la distanță ar putea fi confundat ușor cu o Dacia 1300, dar maneta suplimentară de lângă schimbătorul de viteze și inscripția 4x4 spulberă iluzia optică: în fotografii este un Renault 12 Sinpar, fabricat în 1974. Dacă versiunea break a avut rezultate notabile în Raliul Côte d’Ivoire – Côte d’Azur, versiunea berlină a fost extrem de puțin cunoscută și fabricată într-un număr limitat, iar unul dintre exemplare a fost cumpărat din Elveția de un român și adus la RAR Vrancea pentru eliberarea CIV.
Vânzătorul susține că automobilul nu a mai fost folosit de aproape 40 de ani, dar își amintește că vecinii săi se mirau cum poate urca dealurile din localitate fără probleme, fără a ști ce se află sub caroseria mașinii”, arată inginerii RAR pe Facebook.

În anii 1960, compania Sinpar a început să dezvolte vehicule 4x4 pe baza unor modele Renault. Cel mai de succes model a fost Renault 12 Sinpar, versiunea de raliu reușind un loc 3 în Raliul Côte d’Ivoire – Côte d’Azur ediția 1975 și locul întâi în aceeași cursă din 1977, cu echipajul Jean-Claude Briavoine / Alain Oger.

Renault 12 Sinpar nu era un kit-car de raliu, ci un model de serie modificat, arată newsweek.ro. Caroseria similară cu cea a Daciei 1300 Break era întărită, avea roll-bar și cam atât. Modelul avea motor aspirat Gordini de 1.8 litri și 160 de cai putere și sistem de tracțiune integrală, cu cutie de transfer cu reductor, dezvoltate de Sinpar, și suspensii speciale.
