EVALUĂRI NAŢIONALE 2014 Miercuri încep testele pentru elevii de clasa a IV-a

0
0

Miercuri se dă startul la evaluările naţionale care îi vizează, în premieră anul acesta, pe toţi elevii din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Primii sunt cei din clasa a IV-a, care dau mâine testul la Limba română. Subiectele vor fi rezolvate în direct, la Adevărul Live, de la ora 14.00.

În total, aproape 600.000 de copii vor da testele de verificare a competenţelor, construite după modelul internaţional. Mai exact, peste 202.000 sunt elevi la clasa a II-a, peste 193.000 învaţă în clasa a IV-a şi peste 197.000 sunt în clasa a VI-a, potrivit datelor Ministerului Educaţiei.

Testele de la evaluările naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, care încep miercuri, îi vor pune în dificultate pe elevi, susţin dascălii: timpul alocat nu este suficient şi, în plus, modelele nu seamănă cu ceea ce se predă la clasă.

Asta, în condiţiile în care România este în jumătatea de jos a clasamentelor mondiale la testele de citit, matematică şi ştiinţe, aplicate atât elevilor de clasa a IV-a şi a VIII-a (PIRLS şi TIMSS 2011), cât şi celor de 15-16 ani (PISA 2012).

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, chiar a anunţat de la începutul anului şcolar că acest model de testare interdisciplinară copiază tipicul testelor internaţionale, în ideea de a îmbunătăţi rezultatele ţării noastre la testele internaţionale PISA. Cu alte cuvinte, elevii trebuie învăţaţi să gândească şi să aplice materia învăţată la ore din clasele mici şi să poată corecta pe parcurs acolo unde au probleme. 

Ce presupun testele de evaluare a competenţelor 

În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.

Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică.

Iar evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii“.

Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a, susţin oficialii.

Calendarul evaluărilor

  •    28 mai 2014: evaluare naţională, IV - Limba Română
  •    29 mai 2014: evaluare naţională, IV - Matematică
  •    30 mai 2014: evaluare naţională, IV - Limba maternă
  •   2 iunie 2014: evaluare naţională, II - Scris-citit, Limba română
  •    3 iunie 2014: evaluare naţională, II - Scris-citit, Limba maternă
  •    4 iunie 2014: evaluare naţională, II - Matematică  
  •    5 iunie 2014: evaluare naţională, VI - Limbă şi comunicare
  •    6 iunie 2014: evaluare naţională, VI - Matematică şi Ştiinţe ale naturii


În urmă cu aproape o lună, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat că Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, programate să aibă loc începând cu 6 mai, au fost amânate cu o aproape o lună. Astfel, elevii vor fi supuşi testărilor începând cu 28 mai, începând cu cei din clasa a IV-a.

Remus Pricopie a precizat că evaluările au fost mutate cu aproape o lună pentru ca elevii să aibă timp să se familiarizeze cu aceste teste, pentru că sunt pe model internaţional. În total, în jur de 594.000 de elevi învaţă acum în clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a şi ar trebui să se prezinte la aceste evaluări, organizate în premieră la nivel naţional.

Acesta a mai spus că prelungirea termenului a fost necesară şi pentru ca modelele publicate la finele lunii martie de minister să ajungă „până în ultima clasă din România“, iar fiecare elev să consulte împreună cu profesorul cel puţin un astfel de model.

Asta în condiţiile în care învăţătorii şi profesorii au atras atenţia că nu sunt întrebări şi abordări discutate în mod curent la ore în sistemul românesc de învăţământ şi, ca atare, mulţi elevi nu se vor încadra în timpul scurt alocat fiecărui test. Mai exact, cei de clasa a II-a vor avea 25 de minute pentru fiecare test, iar cei de a IV-a şi a VI-a au la dispoziţie câte o oră.

   

Fără note şi clasamente

Ministrul a susţinut că testele sunt de nivel mediu şi seamănă cu evaluările internaţionale, cum e PISA, care se practică de 30 de ani în lume şi la care România participă din anul 2000, pe bază de eşantion.

Acesta a reiterat faptul că nu vor fi puse note în catalog, nici nu se vor afişa clasamente, ci „vor fi stabilite niveluri de performanţă, cât de bine ştiu elevii să citească sau să folosească numerele, spre exemplu“, urmând ca rezultatele să fie discutate la clasă, cu părinţii şi în Consiliul profesoral.


Pe aceeaşi temă:

Modele de teste suplimentare pentru evaluările naţionale prin care vor trece elevii de la clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a

Ministerul Educaţiei a publicat modele de teste suplimentare pentru a-i ajuta pe elevii de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a să se pregătească mai bine de evaluările naţionale care vor avea loc începând cu 28 mai, cu o amânare de aproape o lună.

Evaluările naţionale pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, amânate cu aproape o lună. Testele încep pe 28 mai

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a anunţat joi că Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, programate să aibă loc începând cu 6 mai, au fost amânate cu o aproape o lună. Astfel, elevii vor fi supuşi testărilor începând cu 28 mai, începând cu cei din clasa a IV-a.

VIDEO Ce probleme ridică testele pe care le vor primi în mai elevii de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, la Adevărul Live

Toţi elevii din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor trece în perioada 6-29 mai prin prima evaluare organizată la nivel naţional, cu teste care combină informaţiile de la mai multe materii şi îi pun pe elevi să gândească, un model diferit de examenele de până acum. Despre modelele publicate de oficiali am discutat cu învăţători şi profesori la Adevărul Live.

Rezultatele de la simularea Evaluării Naţionale 2014, cauze şi soluţii, la Adevărul Live

Aproape 70% dintre elevii de clasa a VIII-a nu au reuşit să ia nota 5 la simularea de la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014. Dacă luăm în considerare şi rezultatele de la Română, mai puţin de jumătate au obţinut medii peste 5 la acest test. Despre rezultatele acestea am discutat la Adevărul Live cu profesorii Ecaterina Stanca şi Ştefan Vlaston.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Rezultate dezastruoase la simulare. Mai puţin de jumătate din candidaţi au luat peste cinci

Doar 48,8% dintre elevii prezenţi au obţinut medii peste 5 la examenele din cadrul simulării naţionale la clasa a VIII-a, respectiv 66,95% la Limba română şi doar 30,4% la Matematică. Ministerul Educaţiei a dispus implementarea mai multor măsuri pentru remedierea situaţiei, cum ar fi ore de pregătire în şcoli.

Dezastru la simularea Evaluării Naţionale

Singurul lucru bun: începem să ştim cum stăm, nu ne mai amăgim cu ipocrizii, mistificări şi minciună. Cu camere de supraveghere video, cu profesori supraveghetori speriaţi de intervenţia SRI şi a parchetelor, iată că aflăm care este realitatea: dezastru.

SUBIECTE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Rezolvarea subiectelor la simularea de la Română. Elevii spun că a fost uşor

Azi elevii de clasa a VIII-a din toată ţara au trecut prin simularea examenului de Limba şi literatura română de la Evaluarea Naţională. La Adevărul Live, profesoara Iulia Pop de la Colegiul „Sf. Sava” a arătat cum ar trebui rezolvate subiectele primite la testul de azi şi cum să se pregătească pentru examenul propriu-zis din iunie. Peste 95% din elevii Capitalei au dat simularea, despre care susţin că a fost mai uşoară decât se aşteptau.

SUBIECTE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 VIDEO Rezolvarea subiectelor de la simularea la Matematică

Miercuri, elevii de clasa a VIII-a din toată ţara au trecut prin simularea examenului la Matematică pentru Evaluarea Naţională, al doilea test după cel de la Română, de ieri, care le-a adus subiecte neaşteptat de uşoare. Profesoara Anca Davidescu de la Colegiul „George Coşbuc” din Capitală a rezolvat la tablă subiectele de la matematică la Adevărul Live. Prezenţa elevilor la simularea din Bucureşti a fost de peste 95%.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Elevii au răsuflat uşuraţi după prima simulare

Elevii de clasa a VIII-a au trecut cu bine de prima simulare pentru Evaluarea Naţională, după ce subiectele de ieri de la Română au fost neaşteptat de uşoare. Aşa susţin atât copiii, cât şi profesorii, care se aşteaptă la note mari. Astăzi are loc simularea la Matematică.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Examen mai greu la simularea de la Matematică

Testul de miercuri de la Matematică a fost un semnal de alarmă pentru unii elevi de clasa a VIII-a, mulţi considerând că subiectele au fost mai grele decât se aşteptau. Profesorii spun că problemele puteau fi rezolvate într-o oră de un elev mediu.

Educație


Ultimele știri
Cele mai citite