McDonald’s, cea mai mare scădere a vânzărilor de la pandemie. Americanii reduc cheltuielile și renunță la fast-food

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

McDonald’s a înregistrat cea mai puternică scădere a vânzărilor din ultimii patru ani, pe fondul temerilor legate de economie care îi fac pe americani să cheltuie mai puțin.

McDonald's înregistrează cea mai mare scădere a vânzărilor din ultimii 4 ani FOTO: Shutterstock
McDonald's înregistrează cea mai mare scădere a vânzărilor din ultimii 4 ani FOTO: Shutterstock

McDonald’s a raportat o scădere de 3,6% a vânzărilor în Statele Unite în primul trimestru al anului, cel mai mare declin din al doilea trimestru al anului 2020, când pandemia afecta puternic industria ospitalității. Compania recunoaște că mulți dintre clienții săi „se confruntă cu incertitudini”.

McDonald's are o moștenire de 70 de ani în ceea ce privește inovația, leadership-ul și agilitatea dovedită – toate acestea ne dau încredere că putem naviga chiar și cele mai dificile condiții de piață și că putem câștiga cotă de piață”, a declarat Chris Kempczinski, directorul general al McDonald’s, potrivit The Independent.

La nivel global, vânzările restaurantelor deschise de cel puțin un an au scăzut cu 1% în perioada ianuarie-martie. Așteptările analiștilor erau cu totul altele: Wall Street estima o creștere de aproape 2%, potrivit datelor FactSet.

Gigantul fast-food se confruntă cu un comportament tot mai atent al consumatorilor, care devin mai selectivi în cheltuieli. În ultimele luni, McDonald’s a încercat să atragă din nou clienții prin oferte speciale și meniuri la preț redus.

Printre măsurile luate se numără extinderea meniului „value” în SUA, care permite clienților să cumpere un produs cu doar 1 dolar dacă achiziționează și un produs la preț întreg. De asemenea, lanțul oferă și „Meniul de 5 dolari”, o promoție lansată în iunie anul trecut și prelungită de mai multe ori, disponibilă și în această vară.

Totuși, rezultatele de joi arată că aceste oferte nu au fost suficiente pentru a reduce anxietatea consumatorilor, mai ales în contextul unui război comercial global care afectează indirect și prețurile din restaurante.

Scăderea vânzărilor vine în aceeași săptămână în care președintele Donald Trump a marcat 100 de zile de mandat și a comentat impactul tarifelor comerciale asupra economiei. În cadrul unei ședințe de guvern, Trump a recunoscut că taxele impuse pot duce la produse mai puține și mai scumpe în SUA.

Ei bine, poate copiii vor avea două păpuși în loc de 30. Poate că cele două păpuși vor costa cu câțiva dolari mai mult decât ar fi costat în mod normal”, a spus Trump.

Ironia face ca președintele, cunoscut pentru preferința sa pentru fast-food, să fi vizitat chiar un drive-thru McDonald’s în timpul campaniei electorale de anul trecut, unde a servit personal cartofi prăjiți.

SUA

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite