Unul dintre cele mai mari mistere ale aviației: prăbușirea zborului MH370. Unde s-ar afla aeronava

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Avionul Boeing 777 al companiei Malaysian Airlines cu 239 de pasageri la bord a dispărut de pe radar după ce a decolat de pe Aeroportul Internațional din Kuala Lumpur cu destinația Beijing, pe 8 martie 2014. La 9 ani de la tragedie, trupurile celor aflați la bordul aeronavei nu au fost găsite.

Un avion Boeing 777 al Malaysia Airlines
Nouă ani se împlinesc de la prăbușirea aeronavei cu 239 de pasageri la bord FOTO Shutterstock

Aeronava a executat o întoarcere neașteptată de la traiectoria de zbor planificată și s-a întors spre Peninsula Malay și Strâmtoarea Malacca înainte de a dispărea. Niciuna dintre persoanele care se aflau în avion nu a fost recuperată.

Până anul trecut, pe 14 decembrie, au fost descoperite puține probe utile care să dovedească ce s-a întâmplat cu zborul MH370. Însă, situația s-a schimbat când un pescar din Madagascar a găsit o trapă a trenului de aterizare. 

Cercetările inițiale arată că trapa găsită de pescar a fost avariată de la interior spre exterior ceea ce înseamnă că era deschisă în momentul impactului. 

O intenție clară de a ascunde orice urmă

Specialiștii în aviație Blaine Gibson și Richard Godfrey au afirmat într-un nou raport: „Posibilitatea realistă ca trenul de aterizare să fi fost coborât indică un pilot activ și o încercare de a se asigura că avionul se va scufunda pe cât de repede posibil după impact”. 

Combinația între viteza mare de impact și trenul de aterizare extins arată intenția clară de a ascunde orice urmă a coliziunii”, se mai arată în raportul experților. Cercetările specialiștilor au arătat că flapsurile nu au fost parțial extinse, așa cum ar fi trebuit să fie dacă pilotul ar fi încercat să salveze persoanele de la bord. În anul 2009, căpitanul Chelsey „Sully” Sullenberger reușit să salveze toți pasagerii efectuând o aterizare în apele râului Hudson. 

Prăbușirea zborului MH370 nu a fost sub nicio formă o aterizare blândă în ocean”, au notat specialiștii în aviație. 

„Ruta de zbor pare să fi fost plănuită cu atenție”  

Gofrey a notat într-un raport anterior că, potrivit ultimelor manevre realizate de aeronavă înainte de coliziunea cu suprafața oceanului trasate cu ajutorul Weak Signal Propagation (WSPR), o rețea de semnale radio care poate monitoriza manevrele avioanelor din întreaga lume, pilotul ar fi vrut să nu lase niciun indiciu despre direcția în care se îndrepta. 

Ruta de zbor pare să fi fost plănuită cu atenție”, a declarat Gofrey. „Nivelul de detaliu al planului sugerează o minte care voia să vadă acest plan complex executat ca la carte până la final”. 

Circa 36 de fragmente din aeronavă au fost găsite plutind în apă sau aduse la mal de curenții oceanului. Pentru trei elemente se așteaptă încă rapoarte oficiale. Aproximativ 19 bucăți din avion au fost găsite pe plajele din Madagascar. 

„Cauţi ceva microscopic într-un car cu fân"

În 2021, Richard Godfrey, inginer aeronautic britanic, a precizat că avionul, un Boeing 777, s-a prăbuşit în Oceanul Indian, la 2.000 de kilometri spre vest de Perth, Australia de Vest.

Mai multe echipe au desfăşurat deja două căutări de amploare în Oceanul Indian, pentru a găsi epava avionului MH370, dar rezultatele nu au fost concludente. „A fost cercetată o suprafaţă de 120.000 km pătraţi şi nu cauţi un ac în carul cu fân, ci cauţi ceva microscopic într-un car cu fân. Este foarte dificil”, a spus acesta. „Epava ar putea fi în spatele unei stânci sau într-un canion de pe fundul oceanului”, a spus el, adăugând că resturile avionului ar putea fi chiar la o adâncime de 4.000 de metri.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite