Noile întrebări privind dispariţia MH370 după descoperirea unui fragment de aripă pe Insula Reunion
0Numeroase indicii sugerează că fragmentul de aparat de zbor descoperit pe o plajă de pe Insula Reunion aparţine avionului Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines dispărut fără urmă la 8 martie 2014 deasupra Oceanului Indian cu 239 de persoane la bord, relatează Le Monde.
Cu toate acestea, autorităţile franceze şi malaysiene invită la prudenţă şi aşteaptă terminarea analizei fragmentului descoperit pe Reunion, aceasta urmând să aibă loc în cursul săptâmânii viitoare în Franţa.
Fragmentul descoperit pe Insula Reunion
Un obiect lung de doi metri aparţinând unui aparat de zbor a fost găsit la 29 iulie în estul Insulei Reunion. Obiectul descoperit ar putea fi un fragment de aripă, mai exact o componentă poziţionată la marginile aripilor pe care piloţii o acţionează atât la decolare, cât şi la aterizare.
Comparând mai multe fotografii, un expert francez în securitate aeriană, Xavier Tytelman, a dezvăluit pe contul său de Twitter că există „asemănări incredibile între eleronul unui 777 şi fragmentul găsit“ pe Reunion.
Potrivit The Guardian, un mecanic al companiei aeriene Air Austral a studiat fragmentul de avion împreună cu oficiali militari francezi. El a ajuns la concluzia că acest fragment aparţine în proporţie de „99 la sută“ unui avion de tip Boeing 777. Citând surse apropiate anchetei, AFP afirmă de asemenea că fragmentul de aripă descoperit pe Reunion este „de acelaşi tip“ cu cele ale Boeing 777.
Obiectul descoperit pe insula Reunion ar putea fi un fragment de aripă FOTO EPA
Autorităţile invită la prudenţă
Însă autorităţile invită la prudenţă. Cu toate că premierul Malaysiei, Najib Razak, a declarat că obiectul aparţine „foarte probabil“ unui Boeing 777 şi că „locul concordă cu cel din analiza prăbuşirii funizată de echipa malaysiană de anchetă“, el a evitat, însă, să spună că într-adevăr este vorba de un fragment aparţinând avionului care ar fi trebuit să ajungă de la Kuala Lumpur la Beijing.
Membri ai echipei australiene însărcinate cu operaţiunile de căutare a MH370 s-au declarat vineri „tot mai convinşi“ că fragmentul de aripă descoperit pe insula Reunion provine de la avionul Boeing 777 dispărut la 8 martie 2014. Totuşi, ei au afirmat că nu sunt „100% siguri“.
Biroul pentru Anchete şi Analize (BEA), care urmează să analizeze obiectul, a anunţat că, „la acest stadiu, nu există nicio confirmare oficială cu privire la natura fragmentului“ de avion.
Prefectul din Reunion şi Ministerul francez al Justiţiei au adăugat: „Provenienţa fragmentului nu a fost stabilită până acum. Nu este exclusă nicio ipoteză, inclusiv provenienţa de la un Boeing 777“.
Fragmentul descoperit pe Insula Reunion ar putea aparţine avionului Boeing 777 care efectua cursa MH370?
În zonă s-au prăbuşit mai multe avioane, dar niciun Boeing 777. Patru aparate de zbor de tip Boeing 777 s-au prăbuşit în ultimii 20 de ani, însă numai unul singur la sud de Ecuator. Acest fapt sugerează că, dacă se va stabili că fragmentul aparţine unui Boeing 777, atunci el nu ar putea proveni decât de la avionul companiei Malaysia Airlines.
Tipul obiectului descoperit pe Reunion are, de regulă, marcaje sau numere de identificare. Presa locală afirmă că seria fragmentului descoperit ar fi „657-BB“. Prin urmare, acest fragment de aripă ar putea aparţine unui avion Boeing, potrivit site-ului AirLive.net.
Daily Mail Australia a realizat o hartă care prezintă rezultatele unor cercetări ştiinţifice asupra acestei dispariţii. Potrivit calculelor, care ţin cont de forţa curentului, fragmentul avionului ar fi putut ajunge pe Insula Reunion între 18 şi 24 de luni de la incident.
De ce analiza fragmentului va avea loc în Franţa?
Potrivit unei convenţii internaţionale, Malaysia este ţara responsabilă de operaţiunile de căutare şi efectuare a anchetei în cazul dispariţiei zborului MH370. Totuşi, ţara din Asia de Sud-Est a încredinţat Guvernului australian coordonarea operaţiunilor de căutare, având în vedere că acestea au loc în largul coastelor Australiei.
O anchetă internaţională este efectuată de peste un an de experţi malaysieni şi australieni, care urmează să trimită o echipă la Reunion. De asemenea, Malaysia şi Australia au cerut cu insistenţă repatrierea obiectului descoperit.
Însă Franţa a refuzat categoric, din mai multe motive. Un motiv este că patru francezi erau prezenţi la bordul avionului care efectua zborul MH370. Un alt motiv este că fragmentul a fost găsit pe teritoriul francez.
Fragmentul va fi adus sâmbătă la Toulouse, în sudul Franţei, urmând să fie analizat în cursul săptămânii vitoare de către agenţi ai BEA şi experţi în aeronautică într-un laborator aparţinând Ministerului francez al Apărării specializat în investigaţii tehnice după accidente aviatice.