Metropola europeană care vrea să tripleze tarifele pentru parcarea SUV-urilor: „Este o formă de justiție socială“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

 O capitală din vestul Europei intenționează să tripleze taxele de parcare pentru vehiculele utilitare sport de mari dimensiuni (SUV) pentru a le împinge în afara orașului și a limita emisiile și poluarea aerului, a declarat primarul, potrivit theguardian.com.

SUV-urile vor fi taxete la paris FOTO: Shutterstock
SUV-urile vor fi taxete la paris FOTO: Shutterstock

"Este o formă de justiție socială", a anunțat vineri Anne Hidalgo cu privire la planul de a-i viza în mod deliberat pe cei mai bogați șoferi pentru a face față avariei climatice și poluării aerului. "Este vorba despre mașini foarte scumpe, conduse de oameni care astăzi nu au făcut încă schimbările de comportament care trebuie făcute pentru climă".

La 4 februarie, Parisul va organiza un referendum prin care le va cere locuitorilor să voteze pentru sau împotriva unui tarif de parcare specific pentru SUV-urile grele, mari și poluante. La începutul acestui an, Parisul a organizat un vot similar privind interzicerea scuterelor electrice închiriate și a devenit ulterior prima capitală europeană care le-a interzis.

Dacă Parisul va vota "da" pentru tarifele de parcare, costul parcării pe stradă pentru un SUV sau o mașină 4x4 va crește la 18 euro pe oră în centrul Parisului și la 12 euro pe oră în restul orașului, au declarat vineri oficialii. Prețurile se vor aplica vehiculelor cu o greutate mai mare de 1,6 tone cu motor termic sau vehiculelor hibride, și mai mult de 2 tone pentru vehiculele electrice. Măsura nu se va aplica parcărilor pentru rezidenții din Paris.

Hidalgo a declarat că această creștere ar putea aduce 35 de milioane de euro pentru capitala franceză. Ea a spus că este vorba despre luarea de măsuri pentru criza climatică, siguranța rutieră și calitatea aerului și, de asemenea, despre protejarea celor 500.000 de parizieni care locuiesc în apropierea șoselei de centură, Périphérique, și care suferă consecințele mașinilor mari care intră în oraș.

El a spus că, dacă o persoană ar ajunge la Paris cu un SUV și ar trebui să plătească 36 de euro pentru două ore de parcare, acest lucru ar fi un stimulent pentru a folosi o altă formă de transport. "Este vorba de a trimite un semnal puternic celor care conduc aceste mașini uriașe - sau aspiră să o facă - că în viitor vă va costa mai mult. Îi invităm să folosească alte mijloace de transport, există alternative."

Emisiile autovehiculelor ar fi putut scădea cu peste 30% fără tendința SUV-urilor, potrivit unui raport.

De asemenea, el a dorit să transmită un mesaj producătorilor de mașini SUV, în condițiile în care vânzările au crescut. Le Parisien a relatat că numărul de SUV-uri din capitală a crescut cu 60% în ultimii patru ani.

Dacă locuitorii Parisului vor vota în favoarea planului, noile taxe de parcare vor începe în primăvara anului viitor. Orașul Lyon va introduce, de asemenea, costuri de parcare mai mari pentru vehiculele mai mari anul viitor.

Sub conducerea lui Hidalgo, Parisul a crescut de ani de zile presiunea asupra șoferilor prin creșterea costurilor de parcare și interzicerea treptată a vehiculelor diesel, extinzând în același timp rețeaua de piste de biciclete din capitala congestionată. Orașul a redus numărul de locuri de parcare pe stradă pentru a-i determina pe șoferi să folosească parcările subterane.

Asociația franceză a automobiliștilor  a denunțat ceea ce a numit o represiune "nejustificată" și o restricție a libertăților.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite