Parisul vrea să alunge SUV-urile prin creșterea taxelor de parcare pentru mașinile de mare tonaj

0
Publicat:

Parisul își propune să alunge vehiculele utilitare sport de mari dimensiuni (SUV) din centrul său prin majorarea taxelor de parcare pentru mașinile de mare tonaj în capitala Franței și intenționează să organizeze un vot al cetățenilor cu privire la această propunere la începutul anului viitor.

foto mașini SUV parcate
Pariusul majoreaza taxa de parcare pentru SUV-uri Foto: Shutterstock

După ce în septembrie a interzis închirierea scuterelor în urma unui vot cetățenesc, Parisul va organiza pe 4 februarie un referendum local privind „locul SUV-urilor în capitală”, transmite Reuters.

Deoarece SUV-urile pot fi greu de distins de alte modele, primăria vrea să introducă taxe de parcare mai mari pentru mașinile cu motor termic cu o greutate de peste 1,6 tone și pentru vehiculele electrice de peste două tone. Pentru a determina greutatea unei mașini, scanerele vor citi plăcuța de înmatriculare, care face legătura cu modelul și greutatea acesteia.

Trebuie să reducem numărul și dimensiunea mașinilor din oraș, de aceea vom supune la vot întrebarea cât spațiu ar trebui să existe pentru acest tip de vehicule în Paris”, a declarat pentru Reuters viceprimarul David Belliard, un ecologist.

Sub conducerea primarului Anne Hidalgo, Parisul a crescut de ani de zile presiunea asupra șoferilor prin creșterea costurilor de parcare și interzicerea treptată a vehiculelor diesel, sporind în același timp rețeaua de piste de biciclete din capitala congestionată.

(Votul pentru SUV-uri) este pentru a le spune tuturor celor care continuă să folosească mașinile personale pentru că sunt cei mai bogați: Nu! În câțiva ani, în câteva luni, nu vor mai fi bineveniți în Paris cu acest tip de comportament”, a declarat Belliard.

El a mai spus că Parisul dorește ca producătorii auto să nu mai construiască acest tip de vehicule, deoarece sunt prea scumpe, prea poluante și nepotrivite pentru centrele înghesuite ale orașelor.

Președintele asociației conducătorilor auto, Philippe Noziere, a declarat că, dacă mașinile sunt mai grele și mai voluminoase decât înainte, este din motive de siguranță și confort.

Producătorii au făcut eforturi uriașe cu aceste vehicule. Bineînțeles, acest lucru s-a tradus prin greutate suplimentară”, a spus el.

Locuitorul din Paris Henri Duret a avut puțină simpatie pentru SUV-uri. „Ele sunt un simbol al unei alte epoci (...), un simbol al zdrobirii celorlalți. Pentru că este o mașină mai grea, consumă mai mult combustibil și, prin urmare, poluează mai mult. Așa că mi se pare normal să le taxăm mai mult”, a spus el.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite