Prima pizzerie din România care face produse la recomandarea clienților. Ce primesc clienții nemulțumiți

0
Publicat:

Pizzeria are doar o lună de când s-a deschis, dar se bucură deja de un succes important. Secretul reușitei business-ului este nișa de clienți căreia i se adresează, dar și faptului că aceștia pot interveni în rețete pentru a face produsele pe gustul lor.

Clienții pizzeriei din Galați fac constant propuneri legate de produse FOTO arhivă Adevărul
Clienții pizzeriei din Galați fac constant propuneri legate de produse FOTO arhivă Adevărul

În Galați s-a deschis recent o pizzerie altfel dintr-o sumedenie de motive. În primul rând, clienții pot face recomandări vizavi de ce ar trebui să se schimbe la pizza pe care au mâncat-o acolo, iar administratorii se conformează imediat.

Gabriel și Laura Rugină, ambii în vârstă de 35 de ani, se ocupă de partea de promovare, organizare și comenzi a pizzeriei. Fratele lui Gabriel prepară pizza, iar tatăl lui se ocupă de achiziții și celalte aspecte administrative ale afacerii. Este o afacere de familie, dar una extrem de nișată pe o piață „inundată” de pizzerii.

„Problema pizzeriilor și în general a micilor afaceri este că nu prea găsești angajați. Vin o zi, două și apoi nu mai răspund la telefon. Prin urmare, este greu să îți bazezi afacerea, cel puțin la început, pe astfel de elemente neprevăzute”, explică Gabriel una dintre dificultățile cu care s-a confruntat.

Prin urmare, au decis să elimine această necunoscută din afacere, iar fratele lui Gabriel se ocupă permanent de producerea pizzei, fiind instruit de un pizzar recunoscut la nivel internațional.

Garanție pentru calitate

Înainte să iasă pe piață, și-au testat produsele cu apropiații, astfel încât să știe ce să mai adauge sau să mai scoată, iar după un an de testări, au deschis pizzeria. Într-un oraș ca Galațiul, unde funcționează peste 80 de pizzerii și localuri care vând pizza, șansa ca să rămâi pe piață este să îți găsești propria nișă.

Pentru familia Rugină, nișa sunt familiile cu copii mici, dar vine în plus și cu ceva ce nu oferă aproape nimeni pe piața de profil.

„Dacă te adresezi tuturor, de fapt, nu te adresezi nimănui. Nișa noastră sunt familiile cu copii mici în special și am garantat pentru calitatea produselor noastre. Dacă nu își place o pizza cumpărată de la noi, îți dăm alta gratuit, la alegere din meniu”, detaliază Gabriel oferta cu care și-a atras mulți clienți.

Familia Rugină FOTO arhiva personală
Familia Rugină FOTO arhiva personală

Au o lună de când au deschis pizzeria, iar până acum au avut doi clienți nemulțumiți din peste 1.500 de persoane care le-au cumpărat produsele. Au înființat un grup privat pe Facebook, unde clienții le scriu și dacă sunt mulțumiți de produse, dar și dacă au ceva de spus legat de calitatea și gustul acestora.  

Dacă comandă direct de pe site-ul pizzeriei, produsele sunt între 29 și 32,5 lei și se livrează direct acasă, cu comisionul aferent serviciului.

Cu ce propuneri vin clienții

Unul din secretele succesului de care se bucură pizzeria de la Galați este că dă curs propunerilor venite de la clienți vizavi de ce ar putea fi îmbunătățit la produsele pe care le vinde, dar și la rețete.

De pildă, clienții au cerut ca marginea de la pizza să nu mai fie atât de groasă pentru a nu se mai pierde atât de mult din produs, iar apoi au solicitat să se găsească o soluție și pentru ca acea coajă să fie comestibilă.

„Dăm acum marginea pizzei cu ulei de măsline combinat cu diverse mirodenii, ca să poată fi și aceasta consumată. Facem și mici adaptări la rețete, dar și la serviciul în sine după ce ne spun oamenii”,  exemplifică Gabriel.

Și-au propus ca în grupul privat de pe Facebook să ajungă la 2.000 de membri, iar acest lucru deja s-a întâmplat, și se vor baza de acum încolo pe ei, dar și pe recomandările pe care le fac altor persoane dacă au fost mulțumiți de produsele și serviciile pizzeriei.

Aluatul cu maia, un alt element care face diferența

Un alt element care diferențiază pizzeria de ce există la ora actuală pe piața din România este aluatul cu maia. Sunt relativ puține pizzeriile care folosesc acest aluat.

La pizzeria din Galați, aluatul cu maia este realizat cu o zi, două înainte, astfel încât să nu le creeze probleme digestive clienților, spre deosebire de aluatul tradițional de pizza, care se pregătește în ziua în care se și vinde produsul.

Gabriel Rugină are și câteva sfaturi pentru cei care doresc să își pună în practică visurile și să își deschidă propria afacere.

„Cred că trebuie să investească în primul rând în propria educație, pornind de la a ști ce înseamnă un target de client, marketing, vânzări și o nișă de piață. Într-o afacere nu se pleacă de la profit, ci de la satisfacerea unei nevoi în piață. Dacă se merge pe acest principiu, profitul va veni cu siguranță ulterior. De asemenea, este important să ai mereu un plan de backup. Dacă nu mai merge ideea de business cu care ai pornit la drum inițial, trebuie să te reprofilezi”, sunt ideile de bază pe care tânărul antreprenor crede că oricine își dorește să aibă propria afacere trebuie să le știe.

Viață sănătoasă



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite