Nouă lucruri pe care trebuie să le faci dimineața ca să ai mai multă energie și o zi productivă

0
0

O zi începută cu dreptul are șanse mai mari să continue bine decât una care începe prost. NBC News a publicat o listă cu nouă lucruri care ar trebui făcute dimineața pentru a crește șansele de a avea o zi productivă.

Cafeaua consumată cu moderație are efecte benefice FOTO Shutterstock
Cafeaua consumată cu moderație are efecte benefice FOTO Shutterstock

Dimineața este un moment critic care poate da tonul pentru întreaga zi și pentru sănătatea fiecăruia pe termen scurt și lung, spune Namni Goel, psiholog și profesor la Facultatea de Medicină a Universității din Pennsylvania.

Și antrenorul și expertul în productivitate Ellen Goodwin este de părere că începând dimineața cu mici „victorii”, îți pregătește creierul să lucreze pentru mai multe succese pe parcursul zilei.

Iată care sunt lucrurile pe care Goodwin și Goel le recomansă la NBC News, pentru avea mai multă energie și pentru a reuși să faci mai multe pe tot parcursul zilei.

1. Planificați din timp!

Unul dintre cele mai productive lucruri pe care le puteți face pentru a vă începe ziua cu dreptul ar trebui să se întâmple de fapt înainte de a merge la culcare în ziua precedentă. Așezați hainele pe care le veți purta și asigurați-vă că aveți ingredientele pentru a pregăti un mic dejun sănătos!

2. Rezistați la snooze!

Acordarea câtorva minute în plus de somn poate părea benefică, dar pe termen lung ar putea face mai mult rău decât bine. Asta pentru că acele 10 minute de somn în plus tind să fie un somn de slabă calitate.

3. Beți apă!

Adăugați lămâie, gheață sau castravete sau pur și simplu beți-o direct. Un pahar sau două de apă la prima oră ajută la refacerea rezervelor de hidratare ale corpului.

4. Meditați!

Liniștirea creierului este o modalitate consacrată de a fi mai creativ, mai contemplativ și mai în contact cu propria persoană", spune Goodwin.

5. Faceți exerciții fizice!

Exercițiile fizice eliberează endorfine - substanțe chimice produse în creier care ajută la minimizarea durerii și a disconfortului și la creșterea stării de bine.

6. Ieși afară la soare!

Dacă vreți ca exercițiile matinale să fie și mai eficiente, făceți-le  afară, la aer, la soare! Lumina este cea care oprește organismul să producă melatonină, hormonul care îi spune corpului să doarmă.

7. Faceți cafeaua acasă și beți-o!

Vei începe dimineața cu dreptul. Consumul de cafea (cu moderație) are beneficii pentru sănătate.

8. Mâncați micul dejun! 

Din mâncare, corpul își ia energia. Mâncarea este unul dintre cele mai energizante lucruri pe care le puteți face.

9. Petreceți timp cu familia și prietenii!

Stabiliți o întâlnire de alergare cu un prieten și încercați să luați micul dejun cu familia!

Mersul la culcare devreme şi trezitul dis de dimineaţă îl fac pe om sănătos, bogat şi înţelept“, obişnuia să spună Benjamin Franklin. Desigur, nu este deloc uşor să fii o persoană matinală, însă există o serie obiceiuri care pot ajuta.

În concluzie, pentru a începe ziua cu dreptul, e nevoie de câteva ritualuri bune.

Viață sănătoasă


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri