Care sunt cele trei cuvinte care îți distrug relația. Întrebați-vă doar de câte ori le-ați spus partenerului
0Comunicarea este piatra de temelie a oricărei relații. Indiferent că este vorba despre o relație aflată la început de drum, sau despre o căsnicie de lungă durată, tot mai mulți oameni întâmpină probleme de comunicare cu partenerul de cuplu.
Anumite cuvinte, folosite în conversațiile de zi cu zi, pot avea un impact negativ și ar trebui evitate, pentru a avea o relație sănătoasă, notează publicația Your Tango.
Întrebați-vă doar de câte ori i-ați spus partenerului, în ultimele zile: „Sunt în regulă”, „totul este bine”, „Sunt ok”.
Pur și simplu, apelăm la astfel de răspunsuri, în mod automat, fără să ținem cont de consecințele lor. Iată motivele pentru care, astfel de cuvinte, în aparență inofensive, omoară încet-încet relația.
1. Nu este loc pentru evoluția conversației
Fiind atât de generalizat cu astfel de afirmații, drept răspuns pentru partener, întrerupi conversația chiar înainte ca ea să înceapă. Dacă ești „bine” să nu vorbești deloc cu partenereul, atunci aceasta este abordarea potrivită. În schimb, dacă există interes pentru conversații mai profunde, răspunsurile ar trebui să lase loc de evoluție a acestora.
2. Nu ești chiar „bine”
Un răspuns atât de general lasă loc de îndoială. Chiar esti „bine?”. Este totul cu adevărat „în regulă?”. Ar trebui să fie, totuși, ceva interesant care se ți se întâmplă în ziua respectivă, oricât de mărunt. Încearcă să vorbești deschis și să împărtășești cu partenerul experiențele pe care le trăiești. Altfel, cum ar putea el să înțeleagă ce se întâmplă cu tine?
3. Creezi obiceiuri nesănătoase de comunicare
Dacă nu există loc pentru creșterea conversației (și creezi îndoieli), te închizi față de partenerul tău. Fără să-ți dai seama, îl respingi și îl faci să își piardă interesul pentru tine și îi antrenezi în a nu pune întrebări, pe viitor. De asemenea, și întrebările generale generează răspunsuri generale.
Pe de altă parte, dacă ești mai specific în modul în care comunici, vei obține răspunsuri pe măsură. De exemplu, nu întreba: „Cum a fost ziua ta?”. În schimb, întreabă: „Cum a fost întâlnirea ta cu noul client?”. Și dacă încă primești un răspuns general, adresează o întrebare ulterioară de genul: „Au fost de acord cu planul?”.