USB-C devine încărcătorul standard în UE. Ce trebuie să verificaţi când achiziţionaţi un dispozitiv electronic
0De sâmbătă, 28 decembrie, USB-C a devenit încărcătorul standard pentru dispozitivele electronice la nivelul Uniunii Europene, potrivit unui act normativ care a intrat în vigoare în această zi. Acest lucru înseamnă că toate dispozitivele trebuie să aibă port USB de tip C.

Noua lege, care a fost adoptată de Parlamentul European în octombrie 2022, cu 602 voturi pentru, 13 împotrivă și 8 abțineri, urmăreşte reducerea volumului de deşeuri electronice. Potrivit acesteia, producătorii care activează pe piața din Uniunea Europeană vor fi obligați să facă același tip de încărcător pentru telefoane, tablete, dar și alte dispozitive electronice. Încărcătorul universal vine și cu o încărcare rapidă, notează Digi24.
Conform unei estimări, încărcătoarele care nu mai sunt folosite generează 11.000 de tone de deșeuri electronice în fiecare an. Tot pentru a reduce volumul deșeurilor, atunci când își vor cumpăra un nou telefon, europeni vor putea alege dacă să primească sau nu un alt încărcător.
Toate dispozitivele trebuie să fie dotate cu port USB de tip C
Din primăvara anului 2026, obligația privind un încărcător standard se va extinde la laptopuri.
Indiferent de producătorul lor, toate telefoanele mobile noi, tabletele, camerele digitale, căştile şi căştile cu microfon, consolele video portabile şi difuzoarele portabile, cititoarele electronice, tastaturile, mouse-urile, sistemele portabile de navigaţie, căştile intraauriculare şi laptopurile reîncărcabile prin cablu cu fir, care funcţionează cu o putere de alimentare de până la 100 de waţi, vor trebui să fie echipate cu un port USB de tip C.
Etichete speciale vor informa consumatorii despre caracteristicile de încărcare ale noilor dispozitive şi le vor permite să vadă mai uşor dacă încărcătoarele lor existente sunt compatibile. Aceste noi obligaţii vor conduce la reutilizarea unui număr mai mare de încărcătoare şi vor ajuta consumatorii să economisească până la 250 de milioane de euro pe an la achiziţiile inutile de încărcătoare.