Google, campion la veniturile obţinute din publicitatea mobilă, dar Facebook câştigă din ce în ce mai mult teren

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Se aşteaptă ca Facebook să obţină, în SUA, 1 miliard din publicitatea pe mobil FOTO „Adevărul“
Se aşteaptă ca Facebook să obţină, în SUA, 1 miliard din publicitatea pe mobil FOTO „Adevărul“

Anul trecut, cei de la Facebook s-au concentrat foarte mult pe prezenţa anunţurilor publicitare pe platformele de mobil. Se pare că toată munca de promovare a dat roade, dar reţeaua socială este cu mult în spatele Google.

Potrivit CNet, se aşteaptă ca reţeaua socială să încaseze, anul acesta, aproape 1 miliard de dolari din publicitatea de pe dispozitivele mobile, numai în SUA. Datele au fost furnizate de firma de cercetare de piaţă eMarketer.

Facebook a acaparat, în 2012, 9,5% din piaţa de publicitate pe mobil şi se aşteaptă să obţină 13.2% anul acesta“, au scris experţii eMarketer, într-o postare pe blog.

În ciuda faptului că Facebook faci paşi mari pe piaţa publicitară de pe dispozitivele mobile, Google se menţine la o cotă de piaţă enormă. Astfel, cei de la Google au obţinut, în 2012, 93,3% din totalitatea veniturilor generate de publicitatea din căutări. Pentru 2013, eMarketer prezice că Google va obţine mai mult de 50% din totalitatea veniturilor din publicitate pe mobil.

Şi Twitter s-a descurcat bine în 2012. Site-ul de microblogging s-a situat pe locul patru, după Google, Facebook şi Pandora. Astfel, în primul an în care Twitter a intrat pe această piaţă, a reuşit să obţină 7.3% din venituri.

„Atât Facebook cât şi Twitter au beneficiat de folosirea aşa-ziselor anunţuri native, integrate în experienţa de bază a produselor. Abilitatea ambelor companii de a oferi anunţuri publicitare la un volum mult mai mare decât publisherii tradiţionali de publciitate le-a ajutat să acapareze o cotă de piaţă impresionantă mult mai repede“, spun experţii eMarketer.

Trebuie specificat că cei de la eMarketer nu au luat în calcul reţeaua socială s-ar putea apropia şi mai mult de Google, în ceea ce priveşte veniturilor din publicitate obţinute din mobil.

Citeşte şi: Google şi lansarea telefonului Facebook: cine pierde şi cine câştigă?

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite