Actualizarea Gmail de la Google: este necesar să îți faci un nou cont de e-mail?
0Peisajul amenințărilor din 2025 este pregătit pentru o revoluție a inteligenței artificiale, iar orice sistem de apărare implementat va fi aproape sigur insuficient.

„E-mailul este cel mai frecvent vector de atac cibernetic pentru întreprinderi”, tocmai a întărit un nou raport privind asigurările cibernetice, ”servind drept cel mai răspândit punct de intrare inițial pentru lansarea de fraude financiare, ransomware și atacuri de încălcare a securității datelor”.
În ciuda zgomotului cibernetic, uneori o statistică sau un punct de date are încă potențialul de a ieși în evidență. Așa se întâmplă și cu cel mai recent raport al At-Bay, care laudă beneficiile e-mailului care este mai sigur în mod implicit. Poate că există speranță până la urmă, scrie forbes.com.
Acasă există verificări pe care le puteți face și care vă vor ajuta să vă revizuiți setările și să faceți recomandări - de exemplu, verificarea securității contului Google. La serviciu, însă, situația este mai complexă, având în vedere că multe dintre aceste setări vor fi controlate de departamentul IT. Dar această flexibilitate vine la un preț. „At-Bay recomandă cu tărie trecerea la o soluție de e-mail bazată pe cloud pentru a reduce riscurile de securitate și a asigura gestionarea proactivă a vulnerabilităților.”
Nimic nou aici - dar această tranziție către cloud aduce potențialul de a construi apărări care schimbă tot mai mult jocul în jurul e-mailului și de a regândi modul în care funcționează aceste platforme. Nu am ajuns încă acolo, dar acesta este un pas.
Gmail are un scor bun în noul raport - actualizările sale de securitate din ultimii ani dau roade în lumea reală a datelor colectate din cererile reale de despăgubire pentru asigurări cibernetice. „Organizațiile care au utilizat Google Workspace”, spune At-Bay, ”au înregistrat în medie cea mai scăzută frecvență a incidentelor. Comparativ cu media generală, frecvența cererilor de despăgubire Google a fost cu 54% mai mică.” Asigurătorul subliniază caracteristicile incluse în mod implicit „care ar putea să nu fie setate în mod implicit în alte soluții de e-mail”.
Printre acestea se numără „scanarea în timp real a e-mailurilor de phishing și a atașamentelor malițioase, actualizări automate de securitate pentru a proteja împotriva vulnerabilităților și informații integrate privind amenințările pentru a identifica și a răspunde proactiv la potențialele amenințări”.
Gmail ar putea fi cel mai mare furnizor de e-mail de pe planeta noastră, cu cei 2,5 miliarde de utilizatori pretinși, dar Workspace nu domină la locul de muncă așa cum Gmail ar domina acasă. Ideea este că nu este nevoie să vă jucați cu setările pentru a securiza platforma, este „un cadru de securitate cuprinzător și robust din cutie, fără a necesita atenție suplimentară pentru instalare sau configurare”. Este mai greu să efectuați un comp în lumea largă, dar aceste date de întreprindere oferă unele dovezi că această abordare funcționează și că setările implicite sunt din ce în ce mai bune.
Întrebarea este cum va evolua acest lucru pentru a face față noilor amenințări legate de inteligența artificială care se îndreaptă rapid în direcția noastră. E-mailul este o tehnologie de mâna a doua, care nu a evoluat în același ritm ca aproape toate celelalte. Încă vedem prea multe amenințări flagrante care trec prin orice apărare și ajung în căsuțele noastre poștale. Este încă prea ușor pentru oricine să trimită mesaje de tip ping, iar noile inovații în materie de inteligență artificială fac acest lucru și mai periculos, făcând aceste amenințări mai realiste.
Asistăm acum la două evoluții paralele. O combinație hibridă de screening pe dispozitiv și în cloud pentru amenințările care vizează în special telefoanele noastre, dar noile desktopuri și laptopuri cu inteligență artificială pot extinde acest lucru; și noi inovații de navigare sigură care nu se bazează doar pe liste centralizate. Este timpul pentru o regândire a e-mailului, care să îl transforme într-o platformă mai asemănătoare cu mesageria și care să analizeze e-mailurile pentru a depista amenințările la un nivel care nu se întâmplă în prezent. Aceasta este ceea ce Elon Musk are în vedere cu X-Mail.
În mod realist, Google și Gmail sunt cele mai bine plasate pentru a face acest lucru în primul rând în cadrul unei baze uriașe de utilizatori. Dar, între timp, aceste statistici reprezintă o reclamă excelentă pentru e-mailul gestionat integral, bazat pe cloud, acasă și la serviciu. Fie că este vorba de Gmail sau de una dintre alternative, dacă nu utilizați acest serviciu în prezent, atunci cifrele sugerează că ar fi timpul să faceți schimbarea.