Pe planeta Saturn ploaia vine din inele

O furtună violentă de pe planeta Saturn nu s-a mai oprit de opt luni!

Un nou studiu asupra planetei Saturn oferă cercetătorilor o imagine nouă asupra acesteia şi a evoluţiei inelelor sale. În mod surprinzător, acestea produc ploaie pe planetă.

Noul studiu pentru planeta Saturn este publicat în revista „Nature“ şi a fost realizat de o echipă de cercetători condusă de către James O'Donoghue, de la Universitatea Leicester din Marea Britanie, scrie „Ştiinţă şi tehnică“. Pentru elaborarea lui a fost folosit telescopul Keck din Hawaii, care are o oglindă cu diametrul de 10 metri cu ajutorul căruia a fost observată în infraroşu, atmosfera superioară a planetei Saturn.

Zona superioară a atmosferei lui Saturn, echivalentă cu ionosfera terestră, emite radiaţii infraroşii, pe diferite lungimi de undă, în urma excitării, sub acţiunea radiaţiilor solare, a ionilor şi moleculelor ionizate care o compun.

Observaţiile au indicat existenţa unor benzi întunecate, paralele cu ecuatorul saturnian. Au urmat apoi calculele, care au arătat că există o corelaţie între aceste benzi întunecate şi inelele lui Saturn.

Articolul integral este disponibil pe site-ul „Ştiinţă şi tehnică“, împreună cu o fotografie în care este explicată ploaia pe Saturn.