Oamenii de știință au descoperit o nouă planetă care poate fi locuită de oameni

Oamenii de știință au folosit sateliți de la NASA și de la Agenția Spațială Europeană pentru a afla mai multe despre această planetă.

O nouă planetă FOTO: NASA

Oamenii de știință care au folosit date de la sateliții NASA au descoperit o nouă planetă care ar putea găzdui oameni - atâta timp cât suntem capabili să ajungem acolo, scrie unilad.com.

Descoperirea planetei, care a fost descrisă ca fiind „cea mai apropiată planetă de mărimea și temperatura Pământului pe care o cunoaștem”, a fost făcută de oamenii de știință de la Universitatea din Warwick, Marea Britanie, împreună cu cercetători de la NASA și de la Agenția Spațială Europeană (ESA).

Denumită „Gliese 12 b”, planeta orbitează în jurul propriei versiuni a Soarelui, o pitică roșie rece numită Gliese 12, la fiecare 12,8 zile, ceea ce înseamnă ani destul de scurți.

Dar, deși eventualii locuitori ar putea fi nevoiți să se răcorească puțin la sărbătorile de Anul Nou, oamenii de știință au observat că planeta are o dimensiune similară cu cea a Pământului și că este „una dintre puținele planete stâncoase cunoscute pe care oamenii ar putea teoretic supraviețui”.

Dr. Thomas Wilson, astrofizician la Warwick, care a fost implicat în această descoperire, a exprimat semnificația descoperirii într-un comunicat de presă.

El a comentat: „Aceasta este o descoperire cu adevărat interesantă și ne va ajuta în cercetările noastre privind planetele similare cu Pământul din galaxia noastră.

Încântător, această planetă este cea mai apropiată planetă de mărimea și temperatura Pământului pe care o cunoaștem. Lumina pe care o vedem acum datează din 1984 (acum 40 de ani) - atât timp i-a luat să ajungă la noi, aici, pe Pământ”.

Wilson a continuat: „Planete precum Gliese 12 b sunt foarte puține și foarte îndepărtate între ele, așa că este foarte rar să putem examina una atât de îndeaproape și să învățăm despre atmosfera și temperatura ei”.

Planeta are o temperatură de suprafață estimată la aproximativ 42 de grade Celsius, așa că s-ar putea să nu fie cel mai bun loc pentru acei oameni care preferă frigul.

Dar dacă a trebuit să lăsăm în urmă Pământul pentru a ne muta pe o nouă planetă, bănuiesc că nici starea planetei noastre nu ar fi prea plăcută.

Singura problemă este că Gliese 12 b se află în constelația Pești, la o distanță de vreo 40 de ani lumină - o călătorie care ar necesita ceva mai mult decât câteva gustări și un playlist bun.

Oamenii de știință nu au reușit încă să determine cum arată atmosfera lui Gliese 12 b; un factor important în păstrarea unei atmosfere este caracterul furtunos al stelei sale.

Piticele roșii au tendința de a fi active din punct de vedere magnetic, ceea ce duce la erupții frecvente și puternice de raze X, dar analizele efectuate de oamenii de știință au indicat până acum că Gliese 12 nu prezintă semne de comportament extrem.

Larissa Palethorpe, co-lider al studiului și doctorandă la Universitatea din Edinburgh și la University College London, a declarat că descoperirea a marcat un „candidat unic pentru un studiu atmosferic mai aprofundat care ar putea ajuta la deblocarea unor aspecte ale evoluției propriului nostru sistem solar”.

Ea a adăugat: „Pământul rămâne locuibil, dar nu și Venus, din cauza pierderii complete a apei. Atmosfera lui Gliese 12 b ar putea să ne învețe multe despre căile de habitabilitate pe care le parcurg planetele pe măsură ce se dezvoltă”.