CES 2014 - Audi şi BMW calcă pe urmele Google şi lucrează la maşinile autonome

0
0
Tot ce ai nevoie să ştii e pe ecranul de înaltă rezoluţie din maşină. FOTO Audi
Tot ce ai nevoie să ştii e pe ecranul de înaltă rezoluţie din maşină. FOTO Audi

La CES 2014 nu e vorba doar de telefoane, camere foto şi alte astfel de gadgeturi, ci şi de maşini autonome sau maşini ultratehnologizate. Audi şi BMW şi-au prezentat conceptele şi demonstrează că n-au prea pierdut timp cât Google îşi arăta maşina autonomă prin SUA.

Google are deja maşini autonome pe care le testează în California, dar alţi producători de renume nu stau degeaba. După Ford şi Nissan, Audi şi BMW testează terenul. La CES 2014, Audi a venit cu două idei: un bord pentru viitor, cu ecran de înaltă rezoluţie care se schimbă în funcţie de informaţiile pe care le vrei, şi o modalitate de a parca mai uşor maşina care va evolua spre un automobil autonom. BMW, însă, a prezentat cel mai îndrăzneţ prototip de maşină autonomă. Da, intră în drift ca un profesionist.

Audi a scos indicatoarele de pe bord şi le-a înlocuit cu un ecran de 12,3 inci, poziţionat în spatele volanului, pe care sunt afişate informaţii tradiţionale şi nu numai. Spre exemplu, acolo poţi vedea o hartă, nu mai trebuie să ai GPS separat, poţi vedea câţi kilometri mai ai de parcurs sau diverse alte informaţii care să te ajute. Apoi, temperatura în interiorul maşinii poate fi reglată direct de pe gurile de ventilaţie în care este integrat deja un ecran pe care este afişată valoarea curentă.

Mai mult, Audi are şi un concept de aplicaţie prin care să-ţi controlezi maşina prin parcare, fie spre locul unde s-o laşi, fie din acel loc la tine. Trucul ţine de garajul în care o laşi, un garaj înţesat cu senzori laser care monitorizează în permanenţă unde ţi-ai lăsat automobilul. Este în continuare în fază de prototip, în primul rând depinde de parcare, unde ar trebui folosiţi senzorii, dar viitorul se prezintă destul de comod.

Cât despre BMW, are un sistem autonom pe care l-a demonstrat celor de la The Verge. Un sistem care gestionează eficient eventualele derapaje ale maşinii, chiar şi când şoseaua este udă. Chiar şi aşa, nu va fi chiar de mâine pe străzi, cei de la BMW estimând că abia din 2020 să înceapă să apară astfel de automobile. Până atunci, cert e că suficienţi producători vor veni cu astfel de maşini, maşini din care este îndepărtată principala cauză a accidentelor: şoferul.

Știință


Ultimele știri
Cele mai citite