Cercetătorii de la CERN confirmă bosonul Higgs cu alte două proprietăţi caracteristice „particulei lui Dumnezeu“

Cercetătorii de la CERN sunt cât se poate de siguri că au găsit bosonul Higgs, cunoscut şi ca „particula lui Dumnezeu“.

Alte două proprietăţi ale particulei identificată de cercetătorii de la CERN au fost confirmate, ceea ce înseamnă că este bosonul HIggs. Cercetătorii mai aşteaptă doar rezultatele câtorva experimente pentru a declara 100% reuşita, dar premisele sunt dintre cele mai bune, scrie CNet. Oamenii de ştiinţă din Geneva mai au să verifice dacă particula este bosonul Higgs („particula lui Dumnezeu“) sau cea mai uşoară dintre mai mulţi bosoni indicată în mai multe teorii care merg dincolo de raţionamentul din Modelul Standard.

Rezultatele preliminare împreună cu datele adunate în 2012 sunt impresionante şi pentru mine este clar că avem de-a face cu un boson Higgs, deşi mai avem cale lungă până descoperim cu ce tip de boson Higgs avem de-a face. Joe Incandela, purtător de cuvânt CERN

Cercetătorii au informaţii puternice care arată faptul că particula e bosonul Higgs, rezultate date de CMS (Compact Muon Spectrometer) şi ATLAS, dar mai au de verificat proprietăţile cuantice şi cum interacţionează cu alte particule. Spre exemplu, bosonul Higgs nu ar trebui să aibă spin şi în Modelul Standard paritatea sa trebuie să fie pozitivă.

Descoperirea şi confirmarea bosonului Higgs, propus de Peter Higgs în 1964, ar demonstra existenţa Câmpului Higgs. Bosonul Higgs este o particulă elementară ipotetică din familia bosonilor, care se crede că face parte din mecanismul care conferă masă celorlalte particule elementare. În prezent, căutarea acestei particule se realizează cu ajutorul acceleratoarelor de particule, în special cu acceleratorul LHC, aflat sub comanda institutului de cercetare CERN, din Geneva, Elveţia.

Mai mult detalii despre acest pas pe care ştiinţa îl face are bloggerul „Adevărul“ Adrian Buzatu. El explică ce reprezintă această particulă şi ce presupune confirmarea oficială şi definitivă a acestei descoperiri.