Bosonul Higgs prevesteşte moartea Universului

Universul nostru ar putea fi distrus de un univers alternativ care se va extine cu viteza luminii

Cei care cred că Sfârşitul Lumii va fi provocat de coliziunea cu un asteroid au acum alte motive de îngrijorare. Potrivit cercetătorilor care studiază bosonul Higgs, sau “Particula lui Dumnezeu”, Universul va înceta, la un moment dat, să existe, scriu jurnaliştii CNet.

Fizicienii au anunţat, anul trecut, că au descoperit ceea ce pare a fi o particulă subatomică, cunoscută sub numele de „bosonul Higgs”, despre care se crede că dă masă materiei.

Oamenii de ştiinţă au determinat, astfel, că Universul are o durată de viaţă finită. Nu trebuie să avem, deocamdată, motive de îngrijorare, deoarece, potrivit fizicianului Joseph Lykken, Universul ar putea “muri” abia peste câteva  de miliarde de ani.

„Se pare că universul în care trăim este, în mod inerent, instabil, iar la câteva miliarde de ani în viitor urmează să dispară”, a explicat Lykken, care este totodată membru al echipei de cercetători ce lucrează la experimentul Large Hadron Collider, cel mai mare accelerator de particule din lume.

“Universul vrea să fie într-o altă stare decât cea actuală şi, în cele din urmă, pentru a se realiza schimbarea de stare va apărea o bulă similară unui univers alternativ. Această bulă se va extinde şi ne va distruge”, a mai spus Lykken.

Partea bună a acestei “Apocalipse” este că se va petrece la viteza luminii, ceea ce înseamnă că nimeni nu va realiza ce se întâmplă.