Maria Sharapova, criticată de nutriţionişti. Sportiva îşi promovează dulciurile lângă Wimblendon
0
Un magazin de dulciuri deţinut de Maria Sharapova şi plasat la intrarea în All England Club a iscat un val de critici la adresa tenismenei. Nutriţioniştii britanici o acuză pe tenismenă că încurajează consumul de dulciuri printre spectatorii de la Wimblendon.
Criticile vin pe fondul unei campanii de educare pe care specialiştii britanici au demarat-o recent. Aceştia recomandă populaţiei să reducă la jumătate consumul de zahăr, scrie publicaţia britanică The Independent.
În Sugarpova Candy Lounge, magazinul deţinut de Sharapova, se comercializează bomboane, jeleuri, gumă de mestecat şi alte dulciuri. Nutriţioniştii britanici condamnă gestul sportivei şi îl compară cu decizia Martinei Navratilova de a promova o marcă de ţigări pe tricou, în 1982.
Magazinul cu bomboane a fost inaugurat pe 16 iunie, pe Wimbledon High Street, iar printre produsele comercializate se numără o gumă de mestecat cu forma unei mingi de tenis pe care este inscripţionat mesajul: „Serveşte-te cu aceste gume de mestecat fructate şi mestecă-le pe teren. Victoria este dulce”.
Sharapova, în vârstă de 27 de ani, a inaugurat magazinul de dulciuri în 2012, iar anul trecut s-a gândit chiar să îşi schimbe numele în Sugarpova pentru US Open, ca o strategie de promovare.
Promovarea dulciurilor ar trebui interzisă sportivilor?
„Decizia unor sportivi de a promova alimentele nesănătoase, precum dulciurile şi băuturile răcoritoare, este condamnabilă. Promovarea unor mărci de ţigări pe echipamentele sportive a fost interzisă acum aproape 30 de ani. Acum este timpul să aplicăm restricţii şi sportivilor care promovează alimentele nesănătoase”, a declarat pentru Independent.co.uk profesorul Tom Sanders, şeful catedrei de diabet şi boli nutriţionale de la King’s College London.
Acesta crede că personalităţile sportive care susţin asemenea obiceiuri alimentare nesănătoase influenţează foarte mult alimentaţia tinerilor, iar ei sunt cei mai predispuşi la obezitate.

Kawther Hashem, unul dintre nutriţioniştii implicaţi în campania britanică „Action on Sugar” (măsuri împotriva consumului de zahăr- n.r.), spune şi el că celebrităţile transmit un mesaj greşit populaţiei. „Princpiala cauză a obezităţii şi a bolilor care au la origine alimentaţia dezechilibrată este consumul de mâncare şi de băuturi nesănătoase. Dulciurile nu ar trebui asociate cu Wimbledon, sub nicio formă”, crede nutriţionistul.
Max Eisenbud, managerul rusoaicei Sharapova, spune că nu copiii sunt clienţii pe care îi vizează magazinul de dulciuri. „Dacă te uiţi la produse, vei vedea că acestea sunt exclusiviste. Strategiile de marketing nu vizează copiii. (Produsele – n.r.) sunt destul de scumpe. Nu cred că vor veni copii să cumpere Sugarpova, ei cumpără alte mărci de bomboane”, a declarat Eisenbud pentru aceeaşi publicaţie.