Vacanţe croite după buzunar: „Românii devin călători independenţi”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Kasper Hove, International Online Marketing Manager al site-ului Momondo, este de părere că turistul român se dezvaţă de ajutorul intermediar şi învaţă să-şi organizeze singur vacanţa, după propriul gust şi buzunar.

Momondo este un motor de căutare pentru zboruri şi destinaţii în toată lumea, lansat la finalul anului trecut şi în România. Deşi încă proaspăt pe piaţa românească, site-ul vine cu 10.000 de destinaţii (aeroporturi) din jurul lumii şi hoteluri în peste 120.000 de locuri.

Cum funcţionează?
Momondo caută printre peste 700 de site-uri de călătorii, scanând în timp real internetul pentru a compara oferte cu privire la zboruri, hoteluri sau închirieri auto pentru a găsi cele mai bune preţuri. Tot pe site pot fi găsite ghiduri interactive de călătorii generate chiar de către utilizatorii săi.

Unul dintre elementele inovative ale motorului de căutare este sistemul Smiley de evaluare a zborurilor, care combină mai mulţi factori într-un serviciu unic şi identifică în câteva secunde cele mai bune zboruri disponibile online, luând în considerare atât costul, cât şi timpul de zbor. În cadrul sistemului de evaluare, fiecare zbor este evaluat cu un smiley şi primeşte o notă pentru a-i ajuta pe utilizatori să identifice uşor cea mai bună variantă pentru ei.

„Cel mai ieftin zbor nu este cel mai bun zbor. Aici intervine sistemul Smiley care îţi arată şi opţiunea în care, pentru nişte bani în plus, poţi ajunge mult mai repede la destinaţia dorită. Depinde ce este important pentru client: timp, preţ, calitate”, explică Kasper Hove pentru adevarul.ro.

„Când să-mi cumpăr biletul?” este altă întrebare de pe buzele fiecărui turist care îşi organizează singur excursia. Site-ul îţi arată care este perioada optimă în care poate fi cumpărat biletul: în ce lună a anului, în ce zi a săptămânii este cel mai ieftin şi chiar şi la ce oră a zilei. Pe baza unui algoritm, site-ul compară preţurile, evoluţia lor şi momentul propice achiziţionării unui bilet.

image

„Ieftin este cuvântul-cheie”, spune acesta. Managerul danez, prezent în România pentru câteva zile, spune că piaţa autohtonă prezintă potenţial serios, în timp ce competiţia nu.

„Există agenţii online, dar nu le percepem ca pe nişte competitori, ci ca pe nişte parteneri. Ca un motor de căutare, încheiem parteneriate cu Paravion, Vola şi multe altele. Toţi aceşti parteneri se adună sub cupola acestui site. Aşa că atunci când cauţi un zbor de la Bucureşti la Londra, rezultatele vin şi de la aceşti parteneri şi de la toate companiile cu care lucrăm. Rezultatul este amplu, spre deosebire de situaţia în care se merge la o agenţie şi clientului i se prezintă câteva oferte”, explică Kove.

Ideea site-ului este să simplifice atât de mult sarcina achiziţionării unui bilet de avion sau închirierii unei maşini oriunde în lume, încât tot mai mulţi români să nu mai aibă nevoie de intermediari în planificarea vacanţelor.

„România are parte de o creştere a ceea ce noi numim noua generaţie de călători. Cei care evită pachetele de tip all-inclusive de la agenţii, cei tineri, în special, între 18 şi 45 de ani, curioşi şi deschişi. Turistul din această generaţie vrea să fie informat, vrea să ia cea mai bună decizie pentru el, să găsească cea mai bună ofertă. Iar noi venim în întâmpinarea nevoilor sale”, a spus managerul de marketing online al companiei.

Preţul este foarte important pentru turistul român, cu o preferinţă pentru low-cost. Londra este prima în topul destinaţiilor căutate, urmată de Madrid şi apoi Londra, din nou, la aeroportul Lutton de această dată. Barcelona, Roma şi Paris sunt următoarele destinaţii preferate ale turiştilor români.

Cine este Momondo?
Momondo a fost lansat în 2006, în prezent fiind unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa internaţională a motoarelor de căutare pentru călătorii. De-a lungul anilor, calitatea serviciilor online oferite a fost recunoscută şi recomandată de către cele mai importante publicaţii internaţionale, cum ar fi „New York Times”, CNN, NBC, CBS, „The Daily Telegraph” şi „The London Sunday Times”. 

Călătorii

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite