STUDIU Ofertele la bilete de avion, cele mai căutate în online de turiştii români

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhiva
FOTO Arhiva

Conform unui studiu realizat de compania de consultanţă GfK România, turiştii români care aleg să îşi rezerve online călătoriile caută oferte la bilete de avion, pachete de tip city break, rezervări de camere de hotel şi consultanţă turistică prin call center sau live chat. Serviciul cel mai puţin căutat online este cel de închiriere de maşini.

Studiul GfK a fost efectuat în luna mai a acestui an pe un eşantion reprezentativ din mediul urban şi a urmărit să identifice diferite comportamente ale turiştilor din România, precum şi să compare agenţiile care îşi dispută piaţa locală de rezervări turistice online, cum sunt Esky, Vola.ro, Tripsta, Paravion şi Flygo.

Conform studiului, Vola.ro este cea mai utilizată agenţie online de turism din România, 37% din călători declarând că au interacţionat cu unul dintre produsele acesteia în ultimele 12 luni, faţă de 23% pentru a doua agenţie clasată şi 17% pentru cea de-a treia. Tot de aici reiese că primele trei agenţii online din România concentrează peste 77% din achiziţiile făcute de turişti în acest mediu. 

Ofertele la bilete de avion, cele mai căutate online

Atunci când folosesc o agenţie de turism online, majoritatea turiştilor români este interesată de achiziţionarea biletelor de avion. Rapiditatea cu care pot identifica ofertele şi reducerile la bilete de avion, dar şi interfaţa uşor de folosit pentru rezervarea biletelor, îi determină pe turişti să apeleze la platforme online.

Folosirea abonării la newsletterul agenţiei este un alt tip de produs folosit frecvent, prin intermediul cărora turiştii ajung să îşi rezerve vacanţe sau city-break-uri la preţuri reduse. De asemenea, 1 din 5 români, în medie, utilizează serviciile agenţiilor de turism online pentru a rezervea o cameră de hotel, iar consultanţa telefonică disponibilă 24/24 reprezintă cel mai apreciat serviciu din perspectiva turiştilor care rezervă online. 

Profilul românului care rezervă online produse turistice

Cei mai mulţi români care preferă achiziţionarea pachetelor turistice online sunt persoane cu educaţie superioară şi venituri medii spre mari, vârsta variind între 18 şi 45 de ani. De asemenea, o mare parte dintre clienţi sunt femei şi locuiesc în mediul urban, în oraşe cu peste 200.000 de locuitori. Bucureştiul este cel mai activ din acest punct de vedere, fiind oraşul cu cea mai mare penetrare a pieţei de turism online. Tot din studiul GfK reiese că dintre cei care călătoresc, procentul celor singuri şi fără copii este mai mare decât al celor căsătoriţi sau care au copii. 

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite