Mihai Bârsan, expert în marketing, despre cum ne dau bulgarii lecții în promovarea brandului turistic
0Azi, cele multe țări din fostul bloc comunist au un brand turistic și o strategie de promovare. Mihai Bârsan, expert în marketing spune cum ne dau bulgarii lecții în promovarea brandului turistic.

Liderul în marketing, Mihai Bârsan, invitat în ediția din Adevărul Live, realizată și moderată de Antoaneta Banu, explică de ce a ajuns România în urma Bulgariei în turism și cum va susține Conferința Destinații Vizionare din 8,9 decembrie de la Brașov formarea profesioniștilor în managementul și marketingul de destinații.
România primește lecții de la bulgari în strategia și promovarea turistică
Competiția Destinația anului, inițiată de expertul în marketing Mihai Bârsan arată interesul mare pe care românii îl au pentru turismul de la noi. Peste 100.000 de români au intrat pe site-ul competiției și au votat destinațiile preferate. Specialiști în turism și 25 de bloggeri au format juriul competiției. Acesta a desemnat destinaţiile care au intrat în finală.
La categoria City Break: Braşov, Iaşi şi Târgovişte, iar la categoria Localităţi Turistice: Dărmăneşti, Brezoi, Topliţa. Cu toatea că are atât de multe de oferit în zona de turism, din păcate, România duce lipsa unei strategii de promovare de piața internațională, fiind în urma Bulgariei.
Expertul în marketing oferă exemplul unora dintre țările din fostul bloc comunist, precum, Croația care a reușit să construiască și să ridice un brand de țară. Slovenia, cu două milioane de locuitori are o viziune foarte clară despre cum poate o țară să fie verde, ecologică, sustenabilă, aceasta regăsindu-se în tot ceea ce face. Orientată pe calitate, nu pe cantitate, Slovenia reprezintă o bijuterie de promovare.










“Dar bulgarii ne dau lecții, nouă românilor când vine vorba de destinații și brand turistic. La ei este o combinație interesantă. O parte vine din faptul că salariile în Bulgaria sunt mult mai mici decât în România, la noi salariul minim fiind cu 50% mai mare decat la ei. Asta înseamnă puncte bune pentru România, dar pe de altă parte prețurile sunt mult mai mici în Bulgaria din cauza salariului minim. Dar când ne uităm la strategie, la promovare, da, putem să învățăm de la bulgari foarte mult” arată Mihai Bârsan în Adevărul Live.
Conferința Destinații vizionare 2022 este platforma profesioniștilor în management și marketing de destinații
România are o nevoie urgentă de o structură profesionistă formată din speciliaști în brand, strategii și promovare de destinații care să susțină nu doar turismul dar și dezvoltarea nivelului de viață pentru comunitățile din regiunile și locurile respective.
Mihai Bârsan spune că o destinație nu trebuie abordată în mod special ca pe un loc unde se face turism. Este vorba despre comunitatea de acolo care trebuie să crească din mai multe perspective. Și asta este important să se învețe și să se practice în România.
Acesta este și obiectivul principal pentru care împreună, Institutul pentru Orașe Vizionare și competiția Destinația anului organizează la Brașov, între 8-9 decembrie, conferința eveniment Destinații Vizionare. Profesionștii de top din România și din străinătate în marketing, management turistic, brand, comunicare, specialiști în turism se reunesc într-un mix de teorie și practică.
Timp de două zile, reprezentanții autorităților publice locale, liderii comunităților, cei care au rolul de comunica și promova destinațiile, dar și cei care doresc să devină viitori manageri și marketeri de destinații sunt într-un intesiv de explorare, cunoaștere, abordare și bune practice în managementul și marketingul de destinații.
Toți cei prezenți la conferința Destinații vizionare 2022 se întâlnesc cu invitatul special, Robert Govers, expertul de top la nivel global în place branding și președintele International Place Branding Association.
Govers este autorul IMAGINATIVE COMMUNITIES: Admired cities, regions and countries, cartea care explică de ce unele comunități, orașe, regiuni și țări sunt admirate, iar altele nu. Cartea îi ajută pe lideri să înțeleagă modul în care este percepută comunitatea lor, fie negativ, fie clișeic și le arată ce pot face în acest sens.
Conferința Destinații vizionare 2022 este platforma care aduce în România profesionalizarea managementului și marketingului de destinații. Dacă în 1932 România avea ONT, azi este singura țară din Europa care nu are o astfel de structură specializată, în lipsa căreia orice posibilă strategie în turism tot nu ar putea să fie aplicată și să dea rezultate.










“Noi vom reuși să avem un brand turistic național doar după ce vom reuși să înființăm Organizația de management turistic național, care să se bazeze pe oameni dedicați. Până atunci nu vom putea obține ceva coerent” spune Mihai Bârsan.
Expertul în marketing mai arată că primul pas spre înființarea Organizației de management tuistic național îl reprezintă funcționarea celor opt organizații de mamangement regional care sunt prevăzute prin PNRR și care au ca dată de lansare, septembrie 2023. ” Să avem aceste organizații înființate, cu organigramă, cu finanțare și să funcționez” mai spune acesta.
Urmărește integral ediția Adevărul Live și află de la Mihai Bârsan detalii despre Conferința eveniment Destinații vizionare 2022 din 8-9 decembrie, de la Brașov.