În România sunt destinații turistice încă necunoscute. Cum explică Mihai Bârsan, expert în marketing

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În pandemie, românii au devenit  interesați de destinațiile turistice din țară.Totuși în România sunt zone turistice încă necunoscute. Cum explică Mihai Bârsan, expertul în marketing

Brezoi, unul dintre castigatoarii competitiei Destinatia anului 2022 Sursa foto Destinatia anului
Brezoi, unul dintre castigatoarii competitiei Destinatia anului 2022 Sursa foto Destinatia anului

Invitat în ediția din Adevărul Live, realizată și moderată de Antoaneta Banu, liderul în marketing, Mihai Bârsan declară că în România nu există un ecosistem format din profesioniștii în management și marketing de destinații ceea ce duce la o foarte slabă comunicare și informare.

Românii au nevoie să își cunoască țara

Mihai Bârsan, lider în marketingul de la noi este un mare îndrăgostit de România. El este inițiatorul competiției Destinația anului, unde în fiecare ediție românii  își votează locațiile preferate pentru turismul de la noi.

Această competiție i-a arătat lui Mihai Bârsan cât de multă nevoie au românii să își cunoască țara. Lipsa unei campanii de informare coerente și profesionist construită duce la acest neajuns.

Regiuni și localități încă necunsocute chiar de români au nevoie de o structura de management și marketing  care să preia rolul de comunicare, promovare, construcție de brand și reputație de destinație.

“Sunt zone din țară precum, Oradea, Sibiu, Iași  unde se face  marketing profesionist. Dar sunt și unele unde nu există o structură de oameni profesioniști de marketeri dar lucruile funcționează, pentru că există niște idei creative care ajută destinația să fie cunoscută de consumatori“ arată Mihai Bârsan.

Expertul în marketing  oferă exemplul orașului Brezoi care s-a poziționat ca un oraș al blues-ului. “Asta este o idee bună, o viziune, dar care nu face parte dintr-o strategie de marketing. Regiunile,  localitățile înseamnă multe percepții și caracteristici reale și imaginare care alcătuiesc un brand. Dar pentru a-l dezvolta este nevoie de oameni profesioniști în zona de management și marketing de destinații” declară Mihai Bârsan pentru Adevărul Live.

Fără viziune și încredre în noi înșine nu putem face nimic

Mihai Bârsan are experiența de 20 de ani în poziții de top în marketing pentru mari branduri din România și înțelege foarte bine că aceste competențe în marketing se construiesc doar prin oameni specializați.

“Competiția Destinația anului mi-a arătat că este o nevoie urgentă de formarea unor structuri profesioniste în management și marketing de destinații. Și așa mi-a venit ideea de a organiza conferința eveniment Destinații vizionare 2022, prima de o așa amploare din România, dedicată managementului și marketingului de destinații. Aducem  împreună specialiștii de top din domeniu, din România, din străinătate și decidenții  și autoritățile locale, pe toți cei interesați de management, marketing de destinații.  Conferința eveniment Destinații vizionare 2022, este un mix de reorie dar și practica celor care sunt acum manageri , marketeri de destinații  spune Mihai Bârsan pentru Adevărul Live.

Coferința Destinații vizionare este realizată prin colaboraea dintre Institutul pentru Orașe Vizionare și competiția Destinația anului. Evenimentul va avea loc la Brașov între 8,9 decembrie și îl va avea ca invitat special pe Robert Govers,  președintele International Place Branding Association și autorul cărții IMAGINATIVE COMMUNITIES: Admired cities, regions and countries.

Robert Govers  este expert în reputația orașelor, regiunilor și țărilor,  oferind consiliere în domenii precum identitate, imagine, reputație și competitivitate economică și strategie turistică.

“În România trebuie să realizăm, până în 2023,  prin PNRR opt organizații regionale de management turistic. Ideea de bază este ca acestea să fie construite în parteneriat public privat, autorități locale și agenții de turism și mi se pare foarte bine așa. Dar pentru a o pune în aplicare, ideea  are nevoie de înțelegere. Iată care este misiunea conferințe Destinații vizionare. Participanții care vin acolo să învețe cum se construieste o structură de management și marketing de destinații. Și aducem patru organizații de acest fel care să fie un exemplu. Noi dorim să dezvoltăm oamenii și mentalitatea care este cea mai importantă. Noi trebuie să avem o viziune și să credem în noi” spune expertul în marketing Mihai Bârsan, pentru Adevărul Live.

Urmărește integral ediția Adevărul Live și află care sunt destinațiile din țară votate de români în competiția Destinația anului și de ce în România sunt destinații turistice încă necunoscute și  cum explică Mihai Bârsan, expertul în marketing

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite