FOTO Cum se va schimba zborul cu avionul la clasa economic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Scaunul „Omida“ face faţă la clasa economic, dar are şi calităţile necesare pentru business class. FOTOGRAFII Daily Mail
Scaunul „Omida“ face faţă la clasa economic, dar are şi calităţile necesare pentru business class. FOTOGRAFII Daily Mail

Să stai înghesuit ca o sardină în conservă timp de mai multe ore, în funcţie de cât durează călătoria cu avionul, nu este prea plăcut. În timp ce pentru business class sau first class se ivesc mereu idei pentru ca pasagerii să aibă parte de cât mai mult confort, lucrurile nu s-au schimbat prea mult în privinţa facilităţilor oferite la zona economic. Dar situaţia s-ar putea schimba în viitorul apropiat, iar viziunea designerilor arată promiţător.

Lipsa spaţiului pentru picioare, bătălia care se duce cu vecinul de scaun pentru cine să-şi sprijine cotul pe mâner, persoana care îţi reduce şi mai mult confortul în momentul în care îşi lasă scaunul pe spate, „norocul“ de a nimeri pe locul din mijlocul rândului, făcut sandviş între alţi doi călători, iată tot atâtea detalii care devin foarte importante atunci când zbori la clasa economic. 

Conform Daily Mail, scaunele din avion arată aproape la fel ca primele de acest gen, create la 1903, un aspect care nu a evoluat aproape deloc, asta în timp ce avioanele au devenit tot mai rapide şi mai mari.

Evenimentul Aircraft Interiors Expo, care a avut loc recent la Hamburg, în Germania, a găzduit o serie de propuneri de design destinate optimizării spaţiului din interiorul unei aeronave, inclusiv pe clasa economic. 

avion

O idee care a atras atenţia, scrie Daily Mail, este un concept de scaun cu mâner realizat pe două niveluri, care permite ca două persoane să-şi sprijine cotul confortabil, nu doar una. 

rand

O altă posibilitate este ca pe un rând de scaune, unde două dintre ele sunt orientate în aceeaşi direcţie, al treilea (cel ocupat de persoana din mijloc), să fie orientat în direcţia opusă pentru ca pasagerii să se poată mişca mai uşor, fără să-i deranjeze la fel de mult pe cei din imediata apropiere, dar şi să aibă mai mult loc la nivelul umerilor.  

loc

Învechitele ecrane TV din avion ar putea să piardă teren în favoarea unui suport ataşat pe spatele scaunelor, unde poate fi plasată cu uşurinţă tableta personală, mai ales că ecranele TV reprezintă o opţiune la care s-ar putea renunţa din clipa în care tot mai multe companii aeriene vor opta pentru aeronave special dotate (care există deja), unde pasagerii se pot conecta la o reţea de Internet certificată drept sigură.

clasa

Scaunul covertibil botezat „Omida“ a fost apreciat pentru versatilitate şi flexabilitate FOTO Daily Mail 

Un alt concept care a atras atenţia specialiştilor din industrie a fost scaunul convertibil „Omida“, realizat de Paperclip Design, care poate fi utilizat atât la clasa economică, dar şi pentru business class. Extrem de versatil, scaunul poate fi transformat rapid dintr-un scaun de tip economic, într-unul potrivit pentru categoria business class sau desfăcut pentru a servi drept pat.

titan

Nu în ultimul rând, un anumit tip de scaun se pare că ar putea ajuta la reducerea costurilor companiilor de zbor cu până la 370.000 de euro pe an, în ceea ce priveşte consumul de combustibil. Este vorba despre scaunul Expliseat, confecţionat din titan şi alte materiale uşoare, care nu depăşeşte 4 kilograme în greutate, propunerea unei firme de design din Franţa.

 

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite