Adevărul LIVE: În Culisele Bucureştiului: "Ideea era ca oamenii să şi socializeze, dar nu a fost posibil acest lucru în totalitate"
0Astăzi de la ora 13.00, la Adevărul Live am vorbit despre Burger Van cu Alexandru Manole, fondatorul „caravanei“ cu bunătăţi. Cât de grea a fost implementarea conceptului de „food truck“ şi cum a luat naştere primul restaurant „umblător“ din Bucureşti am aflat de la Alex, în cadrul emisiunii „În Culisele Bucureştiului“, moderată de Sabrina Valeriu.
Burger Van este primul food truck adevărat din Bucureşti. Inspirat de scena mâncării urbane şi a food truck-urilor din Londra, Paris şi Berlin, Burger Van este prima rulotă alimentară care va fi mereu în mişcare. Fiecare produs din meniu este pregătit cu pasiune, iar ingredientele sunt întotdeauna proaspete, pentru a satisface şi cele mai exigente cerinţe culinare ale tânărului urban.
Principalele declaraţii:
Sabrina Valeriu: Ce înseamnnă conceptul de food truck?
Alexandru Manole: E practic un restaurant pe roţi, conceptul e nou la noi, e un restaurant mobil. Ideea mi-a venit din afară şi am implementat şi aici. Food-truckurile sunt prin toate pieţele importante, se fac evenimente, vin câţiva dj, lumea mănâncă, ascultă muzică şi stă până noaptea târziu.
S.V: Care au fost paşii pentru a implementa conceptul?
A.M: A fost o etapă de research, am pus pe foaie, am făcut designul şi a trebuit să găsesc maşina, lucru care mi-a luat cel mai mult timp. Mi-a luat cam trei luni după ce am deschis firma.
S.V: Reţetele sunt luate de undeva?
A.M: Nu, sunt aproape toate sută la sută proprii. Avem toate gusturile într-un burger: acru, dulce, sărat.
S.V: Câte tipuri de burgeri aveţi?
A.M: Sunt 6 plus unul special. Eu gătesc împreună cu ceilalţi oameni. Noi suntem 3, 4, chiar şi 5 oameni. Vara, la evenimente mai mari, trebuie să fim mai mulţi. Vrem să mai mergem la festivaluri, e o experienţă. Ne facem aprovizionarea din diverse locuri, nu e bine să te bazezi pe un singur distribuitor, dar avem cam 3 distribuitori.
S.V: V-aţi gândit să vă stabiliţi undeva?
A.M: Până acum am fost rezidenţi pe strada Paris, lângă Guvern, dar astă e planul, vrem să ne stabilim într-un singur loc. Cel mai bine vândut burger este Royal Cheese, pentru că are bacon şi toată lumea îl preferă.
A.M: Astăzi suntem la "Pe Baricade" până la ora 8, oamenii pot veni să-şi ia un burger.
S.V: De unde ai ştiut că o să prindă afacerea cu burgerii la noi?
A.M: A apărut nebunia asta în New York, după criză, iar oamenii nu mai aveau bani de fripturi şi mergeau la restaurante şi comandau burgeri. Apoi, a fost în Europa, în Franţa este plin de food-truckuri şi era inevitabil să nu ajungă şi în România această nebunie.
S.V: Cu ce se diferenţiază burgerii voştri de ceilalţi?
A.M: În primul rând, sunt făcuţi în food-truck, noi nu facem burgerii ca o chiftea normală, iar piesele de vită pe care le folosim sunt puţin mai grase.
S.V: Care a fost feed-backul de la bucureşteni?
A.M: Lumea a reacţionat foarte bine, a început o nebunie cu burgerii în România, iar noi ne dorim să ne fidelizăm clienţii, prin calitatea mâncării noastre. Ideea era de socializare, ca oamenii să discute în timp ce stau la coadă, dar s-a implementat această idee parţial, pentru că oamenii nu mai au răbdare.
Fondatorul Burger Van, Alexandru Manole, are şi un sfat pentru cei ce-şi doresc o astfel de afacere:
" Să se înarmeze cu răbdare, pentru că sunt foarte mulţi nervi şi foarte mult timp pierdut. Atunci când îţi deschizi o afacere, nimeni nu-ţi spune cum şi ce trebuie să faci".