Volkswagen Tayron Plug-in Hybrid în Cars And Roads Croația

0
Publicat:
Volkswagen Tayron în Cars And Roads Croația Foto: Autocritica
Volkswagen Tayron în Cars And Roads Croația Foto: Autocritica

Volkswagen Tayron s-a născut ca un model destinat exclusiv pieții din China. A doua generație este un model global, produs în China, Germania și Mexic.

Un model polivalent

Volkswagen Tayron privit din perspectiva dimensiunilor – o lungime de 4.792 mm – se poziționează între Tiguan și Touareg. Este un model care poate fi comandat atât cu 5 cât și cu 7 locuri, iar din perspectiva asta putem spune că îi ține locul lui Tiguan Allspace, versiune care nu mai există.

În același timp, îmi permit o ușoară divagare, inspirat puțin și de linia exterioară, și aș spune că Tayron poate fi o alternativă și pentru ceea ce a fost Passat Alltrack.

Prima generație Tayron lansată în 2018 a fost comercializată doar pe piața din China. Astăzi vorbim despre un model global, produs în Germania la Wolsburg, în Mexic la Puebla și în China la Changchun.

Tayron este extrem de generos la capitolul motorizări, poate cel mai generos model din Cars And Roads Croația. Îl poți avea cu motorizări pe benzină, diesel, mild hybrid și plug-in hybrid. 

În acest tur avem versiunea 1.5 TSI PHEV R-Line DSG, un model care poate fi comandat doar în versiunea cu cinci locuri.

Versiunea plug-in hybrid are la bază un propulsor termic cu patru cilindri în linie supraalimentat de 1.5 litri care dezvoltă 177 CP între 5.500 și 6.000 rpm și 250 Nm între 1.500 și 4.000 rpm. Pe listă mai este și un motor electric de 116 CP și 330 Nm. Sistemul hybrid este creditat cu 272 CP și 400 Nm.

Pentru că vorbim despre un plug-in hybrid, vorbim și de o baterie cu o capacitate utilă de 19,7 kWh ceea ce poate asigura o autonomie electrică de 119 km conform ciclului de testare WLTP. Un capitol la care Tayron punctează suplimentar comporativ cu restul modelelor plug-in hybrid din tur este încărcarea. La stații AC poate trage cu maxim 11 kW, dar se poate încărca și la stații DC unde este capabil să încarce cu 50 kW. 

Spațiu pentru șapte

În echiparea R-Line, cea din tur, primești multe ”bunătăți”, printre acestea și sistemul DCC Pro. O suspensie cu amortizoare controlate electronic care își ajustează permanent compresia și faza de revenire. Cât timp rulezi pe drumuri impecabile, suspensia este impecabilă. Calitatea amortizării însă devine sinonimă cu starea drumului. Și pentru că vorbim despre un model de 1.948 kg care nu dispune de tracțiune integrală, apar mici probleme de tracțiune la ieșirile în offroad.

Interiorul lui Tayron nu te va ”strânge”. Spațiu suficient pentru cinci persoane și bagajele lor – 705 litri disponibili, și se poate ajunge la 1.915 litri prin rabatarea banchetei spate. 

La drum lung mașina este extrem de odihnitoare și relaxantă. Iar această afirmație o pot confirma cu faptul că la un moment dat sistemele mașinii au crezut că am pățit ceva și a demarat procedurile de avertizare și oprire automată. Într-un final am convins-o că sunt treaz și alert la volan.

Volkswagen Tayron este o excelentă mașină de familie. O plăcere la drum lung, mai puțin momentele în care are impresia că ai adormit. Nu te lăsa păcălit de aerul de SUV al versiunilor hybrid și plug-in hybrid, iubesc doar asflatul. Pentru aventuri în natură… recomand versiunile 4Motion cu motorizare 2.0 TDI sau TSI.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite