Tehnologia viitorului, disponibilă pe viitorul Mercedes-Benz S-Class
0
În presa de specialitate circulă de foarte mult timp zvonul că primul contact al şoferilor cu tehnologiile viitorului se face prin intermediul limuzinei Mercedes-Benz S-Class. Aşadar, vestea că viitoarea navă amiral a constructorului german, ce va debuta în 2014, va fi cu mult înaintea vremurilor ei din punct de vedere tehnologic, nu a surprins pe nimeni.
În urma unei vizite efectuate la sediul Mercedes-Benz din Sindelfingen, Germania, jurnaliştii de la Auto Express au avut ocazia de a face cunoştinţă cu tehnologia disponibilă pe modelul S-Class ce va debuta în 2014. Britanicilor le-au fost prezentate în cadrul unui eveniment restrâns câteva din sistemele de siguranţă şi de asistenţă ale şoferului de care va beneficia viitoarea generaţie a limuzinei germane.
Asistenţa şoferului
Primul este sistemul adaptiv cruise control ce poartă numele Distronic Plus şi va lucra în strânsă legătura cu Steering Assist. Astfel, cât timp maşina va detecta prezenţa unei mâini pe volan, Distronic Plus va vira autonom pentru a păstra banda de circulaţie, în afara funcţiilor de bază ce-i permit să accelereze şi să frâneze în funcţie de trafic. Sistemul va funcţiona în intervalul de viteză 30 - 200 km/h.
Urmează asistentul la frânare BAS Plus, ce va funcţiona până la viteza de 72 km/h şi va oferi în premieră funcţia de recunoaştere a automobilelor ce taie calea. Sistemul, detectând un pericol iminent, aplică o forţă de frânare proporţională cu distanţa rămasă până la coliziune.
Pentru a veni în ajutorul şoferului, viitoarea Clasă S va oferi un sistem îmbunătăţit de recunoaştere a semnelor rutiere. Începând cu anul 2014, şoferul va fi informat şi despre benzile de circulaţie închise, drumurile cu acces interzis sau limitări de viteză temporare.
Şi sistemul Attention Assist a fost îmbunătăţit, maşina monitorizând acum parametrii şoferului în intervalul de viteză 30 - 200 km/h. În momentul în care acesta consideră că atenţia conducătorului este periclitată de oboseală, sistemul îl va avertiza sonor şi vizual pe acesta.
Pentru ca şoferul viitorului să nu mai aibă grija parcării, Mercedes-Benz a dezvoltat Parking Assist, sistem capabil să parcheze maşina semi-autonom, prin intermediul unor senzori cu ultrasunete. El se va ocupa de direcţie şi frâne, iar şoferul va avea sarcina de a nu accelera peste 10 km/h. O altă condiţie impusă este ca spaţiul să fie cu un metru mai mare decât maşina. În plus, atunci se doreşte ieşirea din parcare, Parking Assist o va face în locul şoferului.
Siguranţă
Pre-Safe Plus este un sistem gândit pentru a garanta siguranţa pasagerilor dintr-o limuzină staţionară. El detectează maşinile ce se apropie cu viteză mare şi pentru început le va semnaliza luminos faptul că automobilul este în staţionare. În cazul în care detecteaza un impact iminent, el va acţiona în mod automat frânele, pentru a preveni un accident în lanţ.
Sistemul de iluminare al Clasei S va beneficia şi el de îmbunătăţiri majore. Tehnologia LED va veni în standard începând cu anul 2014, atât pentru faruri cât şi pentru stopuri, datorită avantajelor oferite de aceasta. Mercedes-Benz a dezvoltat o tehnologie ce detectează pietonii şi focalizează pe ei una sau două raze de lumină, semnalizându-i şoferului prezenţa acestora în întuneric. Stopurile au fost şi ele atent dezvoltate, astfel că pentru viitoarea limuzină acestea vor oferi câteva funcţii noi: vor avea o lumină mai intensă pe timp de zi pentru a îmbunătăţi vizibilitatea, iar în trafic, pe timpul nopţii, vor avea o intensitate scăzută, pentru a nu deranja şoferii din spate.
Ultimul sistem pe care ni-l prezintă englezii este Night Vision, a cărui performanţă va creşte substanţial în cazul viitoarei generaţii. Datorită senzorilor mai puternici şi mai precişi, maşina detectează animale aflate la o distanţă de până la 100 de metri şi oameni aflaţi chiar mai departe, până aproape de limita de 160 metri. În situaţia în care unitatea de control descoperă un pericol în întuneric, pe display-ul din bord va apărea o imagine tip infraroşu, în care obstacolul va fi încadrat de un marcaj de culoare roşie.










