Mercedes-Benz SLS AMG Black Series, debut oficial înaintea Salonului Auto de la Los Angeles
0
Mercedes-Benz a lansat de curând versiunea extremă a bolidului SLS AMG, cunoscut în toată lumea ca fiind moştenitorul legendarului 300SL Gullwing.
Pentru 97% din populaţie, modelul de bază SLS AMG este bolidul complet. Are putere, are un şasiu şi o componentă tehnică demnă de un supercar, oferind în acelaşi timp confort şi siguranţă. În plus, beneficiază de un aspect deosebit şi de un strămoş mai mult decât legendar : Mercedes-Benz 300SL Gullwing.
Cu toate acestea, Mercedes-Benz a vrut să ofere un automobil şi celor 3% rămaşi pe dinafară. Având în vedere că 2% sunt bogătaşi cu mai mulţi bani decât raţiune, iar restul de 1% sunt oameni cu un adevărat talent într-ale pilotajului, oficialii Mercedes au hotărât să dezvolte un SLS mai performant şi mai scump. Aşa a luat naştere, într-o încăpere izolată a complexului AMG din Affalterbach, ideea unui SLS AMG Black Series.
Noul bolid AMG ce poartă însemnele "Black Series" este conform nemţilor "modelul de stradă cel mai apropiat de prototipul destinat curselor de anduranţă, SLS GT3". Efortul inginerilor teutoni este vizibil din orice unghi al automobilului, acesta fiind până la urmă şi un model aniversar : SLS AMG Black Series este al cincilea model din gama producătorului din Stuttgart ce beneficiază de tratamentul Black Series în uzina tunerului de casă AMG.
În urma modificărilor intensive realizate de motoriştii germani, uzina de forţă de sub capota SLS-ului dezvoltă acum 631 CP şi un cuplu motor de 634 Nm. În afara creşterii puterii şi scăderii cuplului, nemţii au crescut şi plaja de turaţii a uriaşului V8 aspirat. Pe SLS Black Series, acesta va urca în ture până la 8000 Rpm. Deşi rezultatele asupra sprintului de la 0 la 100 km/h nu sunt spectaculoase, acesta scăzând cu doar 0.1 secunde faţă de SLS-ul standard, motorul promite reprize mai bune pe circuit, acolo unde Black Series îşi propune să facă diferenţa.
Mercedes-Benz realizat pentru acest model şi o cură de slăbire drastică, reuşind să taie 70 de kilograme din bagajul unui SLS AMG. Această economie a fost posibilă datorită utilizării într-un procent mult mai mare al elementelor din fibră de carbon, dar şi datorită înlocuirii evacuării standard cu una din titaniu, cu 13 kilograme mai uşoară. Alte modificări notabile au fost făcute în cadrul şasiului şi sistemului de frânare.
Nici interiorul noului SLS nu a fost neglijat. Mercedes-Benz afirmă că din habitaclu au fost extrase kilograme bune, în special prin adoptarea unei console centrale din fibră de carbon, a unor scaune sport ultra-uşoare (15 kilograme) şi prin înlăturarea sistemului multimedia (6 kilograme).
Dacă vă doriţi să beneficiaţi de tot know-how-ul AMG în materie de maşini de stradă configurate pentru circuit, vă puteţi indrepta spre showroom-urile Mercedes-Benz începând cu vara anului 2013, pentru a comanda noul SLS AMG Black Series. Deşi preţul de achiziţie încă nu este cunoscut, în mod cert acesta va justifica viteza maximă de 315 km/h a bolidului Mercedes-Benz.










