Succesorul modelului Enzo, Ferrari LaFerrari, este cel mai puternic automobil de stradă al italienilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lunga aşteptare a fanilor Căluţului Cabrat a luat sfârşit cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, unde italienii au lansat cel mai puternic Ferrari de stradă produs vreodată: LaFerrari.

LaFerrari, în traducere liberă "Ferrari-ul" sau "The Ferrari", cum ar spune britanicii, poartă povara costructorului italian în materie de hypercar-uri, acest model fiind succesorul altor automobile de legendă produse în Maranello, precum 288 GTO, F40 sau Enzo.

Ferrari LaFerrari nu este doar cel mai rapid, puternic şi dorit automobil de stradă al italienilor, ci şi cel mai controversat, întrucât se aliniază curentului eco printr-un tren de rulare hibrid, în ciuda dorinţelor puriştilor mărcii.

Propulsia hibrid este asigurată de un motor V12 aspirat, de 6.3 litri, căruia i se alătură un motor electric alimentat de un sistem HY-KERS derivat din Formula 1. Acest ansamblu livrează o putere totală de 963 CP, compusă din cei 800 CP ai propulsorului clasic şi cei 163 CP electrocutaţi spre asfalt. Cuplul maxim de 900 Nm este oferit atunci când motoarele de sub capotă funcţionează în tandem. Datorită acestor valori, bestia din Peninsulă accelerează până la 100 km/h în mai puţin de 3 secunde. Sprintul până la 200 km/h nu depăşeşte 7 secunde, iar bariera de 300 km/h este lăsată în urmă după 15 secunde.

În ciuda valorilor extrem de ridicate pentru putere şi cuplu, masa hypercar-ului nu depăşeşte 1.300 kg. Construcţia inteligentă şi tehnologiile superuşoare împrumutate din Marele Circ au permis adăugarea sistemului hibrid de 140 kg, ce include bateriile de 62 kg, fără ca acesta să afecteze masa maşinii sau distribuţia optimă a greutăţii (41% faţă - 59% spate).

În afara transfuziei cu tehnologie F1 primită în atelierele din Maranello, LaFerrari se laudă şi cu primul exterior desenat de italieni fără ajutorul creatorilor de vise de la Pininfarina. Înainte să dea formă celui mai puternic Ferrari, Flavio Manzoni, designerul responsabil de acest proiect, a studiat intens aerodinamica maşinilor de Formula 1 şi siluetele concurenţilor anilor '60 de la Le Mans.

Exclusivitatea modelului este asigurată de numărul extrem de mic de exemplare, 499 mai exact, dar şi de preţul piperat solicitat de Ferrari: un milion de euro fără taxe. În ciuda acestui preţ deloc modest, toate maşinile au fost vândute, iar Sergio Marchionne a făcut public faptul că solicitările pentru LaFerrari au depaşit numărul 700 în timpul Salonului de la Geneva.

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite